logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۸۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان خبر داد؛

برگزاری مجازی جشنواره تئاتر فجر از اول دی‌ماه در زنجان

برگزاری-مجازی-جشنواره-تئاتر-فجر-از-اول-دی‌ماه-در-زنجان
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و زنجان، میزان تولید گروه‌های تئاتر به صفر رسیده است.

حسین نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به شرایط انتشار بیماری کرونا، امکان برگزاری جشنواره تئاتر در استان‌های مختلف کشور فراهم نیست و این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید فیلم‌ها و آثار دو سه سال قبل خود را که در جشنواره‌های سال‌های گذشته شرکت داده نشده است به این جشنواره ارسال کنند، افزود: فیلم‌های ارسال شده  بدون بازبینی به مرحله داوری ارسال می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با داوری آثار ارائه شده در نهایت با توجه به حجم آثار ارسالی یک یا دو کار به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان یادآور شد: با توجه به شرایط بیماری کرونا امکان تولید برای گروه‌های تئاتر وجود نداشت و امسال برای اینکه فرصت معرفی به جشنواره فجر از دست نرود، جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه با توجه به تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله گروه‌های تئاتر، کار خاصی از سوی این گروه‌ها در سال جاری تولید نشده است تا در جشنواره ارائه شود، افزود: برای جشنواره فجر نیز تولید سال‌های گذشته ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا همه گروه های تئاتر به کما رفته و تنها برخی استان‌ها کارهای تولیدی داشته اند، گفت: فعالیت‌های تئاتر از اسفند 98 تا کنون تعطیل بوده است.

این مسئول از فعال بودن 5 گروه تئاتر در استان زنجان خبرداد و گفت: اما در حال حاضر 13 گروه تئاتر در استان زنجان ثبت شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با بیان اینکه هنوز هئیت داوران جشنواره تئاتر فجر در زنجان انتخاب نشده است، افزود: با انتخاب این هئیت داوری آثار طی روزهای اول تا سوم دی انجام و گروه‌های برتر معرفی می‌شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر