logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۸۴۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

سایت تاریخی سلطانیه در فهرست طرح مدیریت گردشگری قرار می‌گیرد

سایت-تاریخی-سلطانیه-در-فهرست-طرح-مدیریت-گردشگری-قرار-می‌گیرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پایگاه جهانی سلطانیه به عنوان یکی از سایت‌های تاریخی جهان در طرح مدیریت گردشگری سایت‌های تاریخی قرار می‌گیرد.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سایت‌های تاریخی که در فهرست آثار جهانی ثبت شده‌اند در طرح مدیریت گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سلطانیه به عنوان پایگاه جهانی بوده و به صورت مستقل و زیر نظر اداره کل پایگاه‌های جهانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اداره می‌شود، یادآورشد: در طرح ارائه شده از سوی وزارت میراث فرهنگی سلطانیه نیز در لیست طرح گردشگری سایت‌ها و محوطه های تاریخی قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان داشت: برای مدیریت مسائل فنی در گنبد سلطانیه گروهی مستقر بوده و مابقی فعالیت‌ها از جمله کارهای پرنسلی و پرداخت‌ها برعهده استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ثبت اثر دیگری در استان زنجان به عنوان پایگاه ملی خبرداد و گفت: در آذرماه امسال پروژه مهم باستان‌شناسی استان به عنوان پایگاه ملی ثبت شد.

ارجمند با بیان اینکه مجموعه معدن چهرآباد که مربوط به دوره هخامنشی بوده و 6 مرد نمکی از آن کشف شده است، به عنوان پایگاه ملی ثبت شد،افزود: مدیریتی برای این مجموعه در نظر گرفته و برنامه‌های اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت های مطلوبی در حوزه گردشگری دارد، بیان داشت: پایگاه‌های ملی می‌تواند در رونق گردشگری و توسعه فضاهای گردشگری استان زنجان موثر واقع شده و به رونق صتعت گردشگری در استان کمک گند.

این مسئول از برگزاری جشنواره یلدا به صورت مجازی در استان زنجان خبرداد و گفت: این جشنواره شامل سنت‌ها و آیین‌های مردم زنجان در یلدا خواهد بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر