logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۸۴۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان:

محدودیت‎های کرونایی شب یلدا از ساعت 18 در زنجان اعمال می‌شود

محدودیت‎های-کرونایی-شب-یلدا-از-ساعت-18-در-زنجان-اعمال-می‌شود
معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر عدم برگزاری دورهمی های خانوادگی گفت: محدودیت‎های کرونایی شب یلدا از ساعت 18 در استان زنجان اعمال می‌شود.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه قرارگاه کرونای استان زنجان اظهار داشت: فلسفه وجودی قرارگاه عملیاتی کرونا پیگیری جدی مصوبات ستاد و قرارگاه ملی و استانی بوده و مسئول تحقق اجرای مصوبات شخص مدیر است.

وی با بیان اینکه برای مدیران تذکرات لازم ارائه می‌شود،  افزود: مدیریت خدمات سالمندان در دوران کرونا ضروری بوده و مسئولیت و شرح وظایف آن مشخص شده است.

این مسئول بیان داشت: اقدامات اعضای قرارگاه در خصوص ارائه خدمات به سالمندان رصد می‌شود و باید گزارش‌ها به دفتر امور اجتماعی ارسال و تا سه شنبه هفته آینده برنامه‌های در دست اقدام و آینده ارائه شود.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: تعداد دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند بسیار کم است که باید با بررسی دقیق و کارشناسی کلاس‌های درس به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

مرادی با اشاره به اینکه بنای بازگشایی مدارس را نداریم و امتحانات به شکل حضوری برگزار نمی‌شود، افزود: نباید با شایعات فضای مجازی در زمینه برگزاری حضوری امتحانات توجه کرد.

وی برضرورت حل مشکلات داروی آنسولین در استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: باید جمعیت هلال احمر نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: تعداد داروی بیماران خاص با تجویز پزشک نباید بدون دستورالعمل مشخصی برای ارائه دارو برای بیماران ارائه و باید ساماندهی در این زمینه انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه باید سبک جدید زندگی در دوران کرونا را تجربه و به آن عمل شود، خاطرنشان کرد: شب یلدا در رسوم ما فرصت خوبی برای دورهمی است اما امروز شرایط برگزاری چنین دورهمی‎های به دلیل شیوع بیماری کرونا وجود ندارد.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان گفت: درصد بالایی از فوتی‌های استان زنجان سالمندان هستند که اگر مراقبت نشده و دورهمی‌های غیر ضروری برگزار شود به رکن خانواده آسیب وارد می‌شود.

مرادی ادامه داد: مردم امسال ترجیحا شب یلدا را در خانه برگزار و در بستر فضای مجازی ارتباط گیری کرده و از حال یکدیگر با خبر شوند و بخشی از هزینه‌های شب یلدا به آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان اختصاص یابد.

وی برضرورت فرهنگ سازی از سوی دستگاه‌های فرهنگی در خصوص عدم برگزاری دورهمی در شرایط امروز جامعه تاکید کرد و گفت: صداو سیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،کمیته امداد خمینی(ره)، بهزیستی، ارشاد اسلامی،سازمان‌های مردم نهاد، شهرداران و فرمانداران از فرصت‌ها برای اغنای افکار عمومی کمک کننند.

این مسئول از تغییر ساعت محدودیت‌ها از ساعت 21 به ساعت 18 عصر در روز 30 آذر خبرداد و گفت: باید همگان تابع این محدودیت‌ها باشند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر