logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۸۴۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش زنجان:

مدارس حق دریافت شهریه فعالیت‌های جانبی و فوق برنامه را ندارند

مدارس-حق-دریافت-شهریه-فعالیت‌های-جانبی-و-فوق-برنامه-را-ندارند
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال به دلیل حذف برنامه‌های جانبی از برنامه مدارس، هیچ مبلغی به عنوان شهریه فعالیت‌های جانبی و فوق برنامه در مدارس اخذ نشده است.

علی بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: تعیین شهریه مدارس بر اساس ستناد به قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی بوده و از سال 96 به بعد به صورت سامانه‌ای و سیستمی اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدارس در سامانه درج می‌شود، افزود: کمیته تعیین شهریه منطقه صحت و سقم اطلاعات را بررسی کرده و نتایج را اعلام می‌کند.

این مسئول بیان داشت: شهریه مدارس غیردولتی به صورت ثابت در سامانه تعیین شهریه دریافت می‌شود و شهریه فعالیت‌های آموزشی و فوق برنامه از جمله اردوها، فعالیت‌های جانبی غذا و خوراکی امسال حذف شده است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت مدارس تا کنون هیچ گزارشی از طرف ناحیه و شهروندی برای اخذ بیش از شهریه تعیین شده در مدارس دریافت نشده است.

بیات با اشاره به اینکه مدارس فقط باید شهریه مصوب را دریافت کنند، ادامه داد: مدارس استان تابع قانون بوده و شهریه مصوب از دانش‌آموزان و اولیا مطالبه شده است.

وی گفت: امسال به دلیل حذف برنامه‌های جانبی از برنامه مدارس، هیچ مبلغی به عنوان شهریه فعالیت‌های جانبی و فوق برنامه در مدارس اخذ نشده است.

این مسئول بیان داشت: اگر کسی شکایتی در این زمینه دارد می‌تواند از طریق سامانه رسیدگی شکایات آموزش و پرورش به صورت غیرحضوری شکایت خود را مطرح کند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: همچنین اولیای دانش آموزان در صورت برخورد با چنین شرایطی می‌توانند به صورت تلفنی با مناطق 14 گانه تماس گرفته و شکایات خود را مطرح کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر