logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۸۴۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر امور آب شهرستان زنجان:

لایروبی یک کیلومتر از زنجانرود/ برخورد با تصرفات غیرمجاز حاشیه رودخانه ها

لایروبی-یک-کیلومتر-از-زنجانرود-برخورد-با-تصرفات-غیرمجاز-حاشیه-رودخانه-ها
مدیر امور آب شهرستان زنجان با اشاره به آغاز لایروبی زنجانرود گفت: یک کیلومتر از این رودخانه لایروبی می‌شود.

علیرضا حاجی میری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آغاز لایروبی زنجانرود اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌های حاشیه شهر زنجان بر عهده شهرداری است اما با این وجود شرکت آب منطقه ای زنجان لایروبی زنجانرود را برعهده گرفته و در حال حاضر لایروبی این رودخانه در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه زباله های شهری توسط آب رودخانه در دهانه اولین پل غربی زنجان جمع شده بود که در صورت سیلابی شدن رودخانه خطرات احتمالی وجود داشت عنوان کرد: لایروبی این رودخانه از اولین پل مسیر زنجانرود آغاز شده و تا روستای کوشکن ادامه دارد.

مدیر امور آب شهرستان زنجان با اشاره به اینکه نقاط بحرانی رودخانه در اولویت اول قرار گرفته است خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه زنجان به طول یک کیلومتر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام لایروبی زنجانرود آزاد سازی حاشیه رودخانه روستای دو اسب در دستور کار قرار میگیرد عنوان کرد: تصرفاتی هم در مسیر رودخانه حسن ابدال وجود دارد که نسبت به آزاد سازی آنها نیز اقدام خواهیم کرد.

حاج‌میری خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بحران سیل در مهمترین نقاط اصلی که منتهی به شهرها هستند در دستور کار قرار گرفته و به پیمانکاران واگذار شده است.

وی عنوان کرد: نسبت به کسانیکه تصرفات غیرمجاز به حاشیه رودخانه قزل اوزن دارند اخطاریه صادر شده است.

وی بیان کرد: در مسیر حاشیه رودخانه زنجانرود نیز سازه‌های غیرمجاز ساخته شده که بعد اتمام کارهای قانونی نسبت به تخریب آن اقدام خواهد شد.

مدیر امور آب شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه بیشتر تصرفاتی که در حاشیه رودخانه‌های زنجان وجود و دارد از طریق فنس کشی و یا دیوار کشی انجام شده است عنوان کرد: نسبت به تخریب فنس‌کشی و یا دیوار کشی‌هایی که در حاشیه زنجانرود انجام شده اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین ابراز کرد: در برخی از نقاط از حاشیه زنجانرود سازه‌های جهت نگهداری احشام ساخته شده و در حریم رودخانه هستند که نسبت به تخریب آنها اقدام خواهد ‌ شد.

حاج‌میری در مورد ورود فاضلاب به زنجانرود عنوان کرد: ورود فاضلاب به زنجانرود مشکلات زیادی را در مسیر این رودخانه ایجاد کرده است و بوی نامطبوع فاضلاب نیز لایروبی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با تاکید براینکه براساس مطالعات انجام شده خط حریم رودخانه زنجانرود مشخص است ابراز کرد: اولویت اصلی ما آزاد سازی بستر فعال رودخانه است.

مدیر امور آب شهرستان زنجان با بیان اینکه در رودخانه حسن ابدال ۱۰ متر از بستر رودخانه آزاد سازی خواهد شد اظهار کرد: در برخی از نقاط رودخانه از ۵۰۰ متر عرض رودخانه تنها دو یا سه متر باقی مانده است.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم امسال آزاد سازی حریم رودخانه‌ها را انجام دهیم و اگر طرح آزاد سازی حریم رودخانه‌ها به پایان نرسید سال آینده نیز این طرح را ادامه خواهیم داد.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر