logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۸۴۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان:

اردوغان در حد و اندازه صحبت درباره ایران نیست

اردوغان-در-حد-و-اندازه-صحبت-درباره-ایران-نیست
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه اردوغان در حد و اندازه صحبت درباره ایران نیست، گفت: اظهارات اردوغان در هر برهه‌ای در عمل به نفع رژیم صهیونیستی بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیچ کشوری نه ترکیه، نه آذربایجان و نه عوامل تروریستی مانند داعش نمی‌توانند هیچ حرکتی بر علیه مرزهای ایران انجام دهند زیرا آنجایی که بخواهند حرکت را آغاز کنند چنین آمادگی را ندارد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه همه آن‌ها از قدرت جمهوری اسلامی ایران، آگاه هستند و به همین دلیل هیچ وقت ریسک نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه آذربایجان در جنگ قره‌باغ، احساس موفقیت کرد و اردوغان نیز احساس کرد که سهمی در این پیروزی دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، اردوغان در جشن پیروزی آذربایجانی‌ها حضور فیزیکی پیدا کرد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه اردوغان در این جشن، احساساتی شد که مبنی بر اینکه به آذربایجانی‌ها خدمت کرده است، افزود: وی با احساسات حرف زد و می‌خواست گذشته را هم به یاد آورد که این منطقه دارای سابقه‌ای بوده و آذربایجان افتخارات تاریخی دارد. اما غافل از آنکه به قول ظریف (وزیر خارجه ایران)، این به نفع ما ایرانی‌ها است که آذربایجان در گذشته متعلق ایران بوده است.

وی گفت: اردوغان در قواره و اندازه‌ای نیست که به این فکر باشد که آذربایجان را متعلق به کشور دیگری دانسته و یا خودش سابقه زمان عثمانی‌ها را دربیاورد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی اظهار داشت: اردوغان، ثابت کرده که در اِعمال سیاست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، فرد ثابت و حساب‌شده‌ای نیست و اظهاراتش هم نشان می‌دهد که نمی‌تواند فرد عمیق‌نگری باشد.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه در شرایط، قدرت و وضعیتی نیست که ما نسبت به آن نگران باشیم، خاطرنشان کرد: اردوغان در اظهارات خود به نوعی خوش رقصی کرده است.

دبیر جامعه روجانیت مبارز استان زنجان در پاسخ به اینکه آیا اردوغان در پی تنش صوری بین ایران، ترکیه و آذربایجان است، گفت: خیر؛ زیرا اردوغان می‌داند که در مقابل ایران نمی‌تواند حرکتی کند و آذربایجان هم دارای وضعیتی نیست که بخواهد علیه ایران، یک قلم یا قدم، کج کند.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات اردوغان فقط از روی احساسات بود، تصریح کرد: اردوغان فقط خواست به آذربایجانی‌ها بگوید که من در خدمت شما بودم و هستم.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که به هیچ وجه نباید نگران باشیم زیرا اردوغان در وضعیتی نیست که بتواند برای ما تعیین تکلیف کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این اظهارات می‌تواند یکی از طراحی‌های رژیم صهیونیستی برای کم کردن موج فشار خشم و نفرت از این رژیم در بین همسایگان ایران باشد، ابراز کرد: از اسرائیل بعید نیست که با یک شیطنت بخواهد از اردوغان به عنوان یک مهره برای ایجاد تنش، استفاده کند و اردوغان هم متوجه نباشد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی افزود: اما آنچه که حداقل برای ما ثابت شده این است که اردوغان در موضع‌گیری‌اش نسبت به اسرائیل در منطقه و جهان، انسان ثابت‌عقیده‌ای نبوده و حساب‌شده هم عمل نمی‌کند همانطور که گاهی سخت بر علیه اسرائیل جبهه می‌گیرد اما در عمل به تحقق اهداف این رژیم، کمک می‌کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر