logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۸۳۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان:

ساماندهی دستفروشان، نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌ها با شهرداری زنجان دارد

ساماندهی-دستفروشان،-نیاز-به-مشارکت-سایر-دستگاه‌ها-با-شهرداری-زنجان-دارد
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از ایجاد سد معبر در سطح شهر از تکالیف شهرداری است اما این امر، یک موضوع چندبُعدی بوده و نیاز به مشارکت دستگاه‌های دیگر با شهرداری دارد.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به توقف دستفروشان در نقاط مختلف شهر و ایجاد ترافیک و ازدحام اظهار داشت: مکان‌هایی مثل جمعه‌بازار و دوشنبه‌بازار و سایر بازارچه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده که همین تعطیلی ها برای خودش معضلی شده است زیرا همان دستفروشی برای خودش نوعی اشتغال بود.

وی با بیان اینکه طی مکاتبه با فرمانداری زنجان تقاضای صدور مجوز فعالیت جمعه‌بازار و سایر بازارچه‌های محلی را کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا چنین اجازه‌ای داده نشده است.

مرادلو با بیان اینکه این در حالی است که پاساژها، فروشگاه‌های بزرگ، بازار و میادین میوه داخل شهر در حال فعالیت بوده و ازدحام جمعیت دارند، افزود: درخواست ما این بود که به دلیل مشکلات معیشتی دستفروشان، مجوز توقف آن‌ها در جمعه‌بازار و بازارچه‌های محلی داده شود تا در آنجا به عرضه اقلام بپردازند که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان به نتیجه‌ای نرسیدیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه تعطیلی بازارچه‌ها و تجمع دستفروشان در نقاط مختلف شهر، تبدیل به معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است، گفت: شهرداری هم به لحاظ اداری و هم انسانی، مکلف به مدیریت و ساماندهی این قشر است ک واحد سد معبر، ورود پیدا کرده اما تنها از عهده شهرداری برنمی‌آید.

وی تصریح کرد: دستفروشان باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که در عین حال که در شرایط کرونایی اقدام به عرضه کالا و خدمات می‌کنند، مشکلاتی از بابت ازدحام جمعیت، ترافیک، سد معبر و تردد برای مردم ایجاد نکنند.

مرادلو با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان سطح شهر، موضوع چندبُعدی بوده و تنها بر عهده شهرداری نیست، اظهار داشت: علاوه بر شهرداری، معاونت‌های اجتماعی و پیشگیری نیروی انتظامی، پلیس راهور، دادگستری و فرمانداری دستگاه‌هایی هستند که نیاز به مشارکت و همکاری آن‌ها است زیرا برای مثال؛ درگیری مامور سد معبر با دستفروش، نیاز به ورود نیروی انتظامی و راهور و همچنین دستگاه قضایی دارد که شهرداری را حمایت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به آسیب‌شناسی حضور دستفروشان در سطح شهر خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با حضور نمایندگان بخش‌های مذکور برگزار خواهد شد تا تکالیف تمام دستگاه‌ها برای کنترل، مدیریت، ساماندهی و تعیین تکلیف دستفروشان مشخص شود.

مرادلو ابراز کرد: سلامتی مردم در اولویت قرار داشته و اجرای مصوبات ستاد کرونا نیز الزامی است اما تعطیلی جمعه‌بازار و سایر بازارچه‌های محلی سبب مواجهه دستفروشان با مشکلات معیشتی شده و این در حالی است که غلغله‌ای در بازار مرکز شهر و راسته میوه‌فروشان برپاست.

وی گفت: با توجه به اینکه دستفروشان، اجناس خود را معمولاً با نرخ پایین‌تری نسبت به بازار عرضه می‌کنند و همچنین با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه و در صورتی که بتوان این‌ها را در بازارچه‌های محلی ساماندهی کرد، اقشار متوسط و کم‌برخوردار جامعه نیز می‌توانند اجناس مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تامین کنند.

مرادلو اظهار داشت: ضمن ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از ایجاد ترافیک و ازدحام باید با هموار کردن مسیر عرضه کالا برای این قشر در شرایط کنونی کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت دستفروشان، منوط به فعال کردن بازارچه‌های محلی است شهرداری در این رابطه با تخفیف نسبت به واگذاری فضا و غرفه جهت عرضه کالا اقدام می‌کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر