logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۸۳۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس هیات کشتی استان زنجان:

نتایج تیم کشتی زنجان در لیگ برتر، قابل قبول است/ مسئولان استان به وعده‌های خود عمل کنند

نتایج-تیم-کشتی-زنجان-در-لیگ-برتر،-قابل-قبول-است-مسئولان-استان-به-وعده‌های-خود-عمل-کنند
رئیس هیات کشتی استان زنجان در خصوص ارزیابی عملکرد تیم کشتی شهدای زنجان در رقابت‌های لیگ برتر گفت: این تیم در مجموع با بضاعت کم و نبود حامی مالی، عملکرد قابل قبولی در این رقابت‌ها داشت.

عباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تیم کشتی زنجان، عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد کشور داشت به‌گونه‌ای که میثم حیدری در وزن 70 کیلوگرم با کمترین تمرین 2 کُشتی‌گیر خوب را در دور ر فت، شکست داد.

وی خاطرنشان کرد: کشتی‌گیران تیم زنجان در دور برگشت رقابت‌ها نیز 2 کشتی‌گیر خارجی که قهرمان جهان بودند را بُردند.

محمدی با اشاره به هزینه میلیاردی سایر تیم‌ها تصریح کرد: اگر تیم کشتی زنجان بهتر از این نتیجه می‌گرفت، ورزش حرفه‌ای باید زیر سوال می‌رفت یعنی تیم زنجان با هزینه 150 میلیون تومانی اگر تیمی که 5 میلیارد تومانهزینه کرده را شکست می‌داد، ورزش حرفه‌ای، زیر سوال می‌رفت.

وی افزود: باید این نتایج، رقم می‌خورد تا تفاوت دارا و ندار مشخص شود.

 

*‌ زنجان در مجموع رقابت‌ها رتبه سوم را کسب کرد

رئیس هیات کشتی استان زنجان گفت: تیم کشتی شهدای زنجان در دور برگشت مسابقات در گروه خود به مقام چهارم دست یافت اما در رده‌بندی کلی، مقام سوم را کسب کرد.

وی اظهار داشت: در رده‌بندی کلی، تیم‌های استقلال تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و فرش ایران مشهد به ترتیب به مقام‌های اول، دوم و چهارم رسیدند.

محمدی، نبود حامی مالی را یکی از بزرگترین مشکلات تیم کشتی زنجان بیان کرد و اظهار داشت: تیم‌های استقلال تهران و دانشگاه آزاد، هزینه‌های میلیاردی کرده و با حدود 5 میلیارد تومان هزینه، وارد مسابقات شده بودند و بالطبع، کشتی‌گیران خوبی را نیز جذب کرده بودند و نتیایجی هم که گرفتند از بابت جذب کشتی‌گیران مطرح بود.

وی خاطرنشان کرد: تیم فرش ایران مشهد هم که در دور رفت، تمام کشتی‌گیرانش بومی بودند در دور برگشت با جذب اسپانسر 2 کشتی‌گیر گرجستانی که قهرمان جهان بودند و همنین جذب 12 کشتی‌گیر غیربومی (مازندرانی)، موفق شد کشتی‌های خوبی نسبت به دور رفت داشته باشد.

محمدی افزود: تیم زنجان نیز بدون حامی مالی و علی‌رغم پیگیری‌های فراوان، بدون حمایتی از طرف مسئولان استان و با بضاعت کم و 150 میلیون تومان هزینه آن هم از محل هزینه‌های هیات کشتی و هزینه‌های شخصی از جیب خود بنده در این مسابقات شرکت کرد.

وی تصریح کرد: با این اوصاف، مشخص می‌شود هر چند پول نمی‌تواند ملاک موفقیت در ورزش باشد اما قطعاً می‌تواند کمک‌حال تیم‌ها باشد.

 

*‌ از بابت هزینه‌های شخصی ناراحت نیستیم اما خوشحال می‌شدیم مسئولان از تیم زنجان حمایت می‌کردند

رئیس هیات کشتی استان زنجان با تاکید بر اینکه از بابت هزینه‌ها ناراحت نیستیم و حتی خوشحال هم هستیم، گفت: حضور در مسابقات لیگ برتر با نام مقدس «شهدای زنجان» یک افتخار بزرگی بود.

وی اظهار داشت: خوشحال می‌شدیم که مسئولان نیز از تیمی که به نام شهدا مزین شده بود، حمایت می‌کردند که متاسفانه حمایتی ندیدیم.

محمدی با بیان اینکه تلاش کردیم با ترکیبی از کشتی‌گیران بومی و غیربومی در این مسابقات حاضر سویم، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که 4 کشتی‌گیر زنجانی از جمله مهدی محمدی و علیرضا عباسی 2 کشتی‌گیر جوان در این مسابقات، کشتی گرفتند که عایدات زیادی در سال‌های آینده برای هیات کشتی خواهد داشت و پشتوانه‌سازی خواهد بود.

 

*‌ پیگیری‌ها برای جذب حامی مالی را ادامه می‌دهیم

رئیس هیات کشتی استان زنجان گفت: با توجه به اتمام مسابقات لیگ برتر، بعید می‌دانم کسی از تیم کشتی زنجان حمایت کند مگر اینکه قصد حمایت از کشتی زنجان را داشته باشد اما باز هم پیگیری‌ها را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به سفر رئیس فدراسیون کشتی به استان زنجان در اواخر آبان‌ماه اظهار داشت: با توجه به اینکه ایشان با مسئولان رده بالای استان، دیدار کردند در ادامه این دیدارها پیگیری لازم از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار، شهردار و نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی را خواهیم کرد تا حامی کشتی به عنوان ورزش اول کشور باشند.

محمدی ابراز کرد: از مسئولین رده بالای استان خواهش و تقاضا داریم که از ورزش اول کشور، حمایت کرده پیرو دیداری که رئیس فدراسیون با آن‌ها داشت به وعده‌ها و قول‌هایی که دادند، عمل کرده و از کشتی زنجان حمایت کنند.

 

*‌ مسابقات مختلف کشوری و استانی در صورت ریشه‌کنی کرونا برگزار می‌شود

رئیس هیات کشتی استان زنجان گفت: اگر بیماری کرونا رفع شود، مسابقات قهرمانی کشور، اولین مسابقاتی است که رده‌های مختلف سنی برگزار خواهد شد و بالطبع ما هم باید مسابقات قهرمانی استانی برگزار کنیم که احتمال دارد در صورت ریشه‌کنی ویروس کرونا در سال بعد، اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه اجازه هیچگونه تمرین و اردیی به تیم کشتی زنجان قبل از مسابقات داده نشد، اظهار کرد: غیر از میثم نصیری و میثم حیدری که کشتی‌گیران ملی‌پوش بودند به سایر کشتی‌گیران مجوز تمرین و برگزاری اردو ندادند و تیم زنجان بدون تمرین به دور برگشت مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد کشور اعزام شد.

محمدی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تیم‌های استان‌های دیگر نه تنها برای مسابقات لیگ که بلکه در کل، تمرین می‌کنند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا دلیل موجهی برای عدم اجازه تمرین است اما به هر حال باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ورزش در حاشیه نماند.

محمدی با بیان انیکه سختگیری‌ها نسبت به کرونا در زنجان بیشتر از سایر استان‌ها است، خاطرنشالن کرد: حساسیت متولیان نسبت به پیشگیری از بیماری، قابل تقدیر است اما نباید به‌گونه‌ای باشد که ورزش، آسیب ببیند زیرا اگر تیم زنجان قبل از مسابقات، تمرینم داشت تاثیر زیادی بر عملکرد کشتی‌گیران می‌گذاشت.

رئیس هیات کشتی استان زنجان با بیان اینکه کشتی زنجان در 2 تا 3 دهه پیش هم در آزاد و هم فرنگی در سطح کشور، مطرح بوده است، گفت: اما اخیراً در 10 تا 15 سال گذشته اینطور نبوده مگر وجود تک‌ستاره‌های مختلف مثل بهرام چهران، وحید ضرابی‌مقدم، هادی گلخانه، محمد نادری، میثم نصیری و میثم حیدری که تک‌ستاره بوده‌اند و کشتی زنجان در مجموع، قابل قبول نبوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در طول مدت تصدی هیات کشتی استان برای رده‌های پایه، تلاش خواهیم کرد تا برای آینده کشتی استان موثر باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر