logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۸۳۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتحادیه میوه فروشان استان زنجان:

افزایش قیمت برخی از اقلام میوه در بازار زنجان توجیهی ندارد/ نظارتها ضعیف است

افزایش-قیمت-برخی-از-اقلام-میوه-در-بازار-زنجان-توجیهی-ندارد-نظارتها-ضعیف-است
رئیس اتحادیه میوه فروشان استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت میوه در بازار زنجان گفت: قیمت برخی از اقلام میوه در بازار زنجان هیچ توجیهی ندارد.

سید مرتضی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت گرانی میوه در بازار استان زنجان اظهار کرد: صادرات عامل اصلی افزایش قیمت میوه در بازار است.

وی با تاکید براینکه با باز شدن راه صادراتی محصولات کشاورزی در بازار شاهد افزایش قیمت بیشتر اقلام هستیم گفت: هیچ توازنی در بازار صادراتی محصولات کشاورزی وجود ندارد و این موضوع منجر به آشفتگی قیمت‌ اقلام در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه فروشان استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر سیب در بازار زنجان کیلویی به 14 تا 15 هزار تومان افزایش یافته است افزود: قیمت سیب قرمز نیز به 10 هزار تومان رسیده که علت این افزایش قیمت نیز صادرات است.

وی با تاکید براینکه قیمت نارنگی نیز افزایش بالایی دارد که با جلوگیری از صادرات قیمت آن روند نزولی پیدا کرده است عنوان کرد: قیمت نارنگی از 12 هزار تومان به 7 تا 9 هزار تومان کاهش یافته است.

هاشمی از نبود نظارت بر بازار میوه در زنجان خبرداد و گفت: هیچ نظارتی وجود ندارد و قیمت میوه در بازار میوه تره بار با مغازه‌های سطح شهر زنجان تفاوت بالایی دارد.

وی با تاکید براینکه تا به امروز هیچ مغازه‌ میوه فروشی به دلیل تخلفات گرانفروشی پلمب نشده است افزود: جریمه‌ها نیز جزئی بوده و تاثیری در جلوگیری از تخلفات ندارد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان استان زنجان خاطر نشان کرد: قیمت برخی از اقلام میوه‌ در بازار بسیار بالاتر است و هیچ توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت سبزی در میدان میوه تره بار 5 هزار تومان بوده اما در سطح بازار زنجان با قیمت 10 هزار تومان عرضه می‌شود افزود: این افزایش قیمت‌ها در سایه عدم نظارتها اتفاق می‌افتد.

هاشمی با تاکید براینکه با تاکید براینکه قیمت انار طارم در حال حاضر در میدان میوه و تره بار 14 تا 15 هزار تومان است در حالیکه در سطح شهر با قیمت 27 هزار تومان عرضه می‌شود عنوان کرد: بارها تخلفات میوه فروشی‌ها را اعلام کردیم اما نه نظارتی هست و نه برخوردی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه فروشان استان زنجان ابراز کرد: در برخورد با متخلفان از دست ما هیچ کاری ساخته نیست چرا که ما قدرت اجرایی نداریم که بتوانیم با متخلفان این حوزه برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار استان زنجان برنامه‌ای برای بازار شب یلدا اعلام نکرده است افزود: قیمتی برای میوه‌ها اعلام نشده و نظارتی هم در بازار وجود ندارد.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر کرایه حمل میوه از سایر استانها به زنجان به شدت افزایش یافته است تصریح کرد: کرایه حمل یک کامیون به استان زنجان به 4 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: کرایه‌ها در سال گذشته 1.5 تا 2 میلیون بود اما در حال حاضر به 4 میلیون تومان رسیده و گاها به بیشتر از این میزان نیز می‌رسد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر