logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۸۳۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

جهش صادراتی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

جهش-صادراتی-استان-زنجان-بالاتر-از-میانگین-کشوری-است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه جهش صادراتی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: روند صادرات استان زنجان رو به رشد است با این وضعیت تا پایان امسال انتظار داریم شاهد توسعه صادراتی خوبی در استان باشیم.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در جلسه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه جهش صادراتی استان زنجان در حال حاضر نسبت به ماه های ابتدایی امسال از وضعیت خوبی برخوردار است اظهار کرد: این نشان می‌دهد که اگر یک گام از محدودیت‌های کرونایی برداشته شود حرکت‌های بسیار خوبی در حوزه صادراتی استان زنجان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه وضعیت صادرات در فروردین امسال ۷۸ درصد نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشت عنوان کرد: در هشت ماه نخست امسال روند کاهش صادرات استان به ۶ درصد رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه جهش صادراتی استان زنجان نسبت به متوسط کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار است گفت: با این روند در ماه های پایانی سال شاهد رشد صادراتی استان زنجان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته به جد پیگیر حل مشکلات واردات موقت واحدهای تولیدی استان بودیم عنوان کرد: با پیگیری‌های متعدد توانستیم بخشی از مشکلات واردات موقت استان را برطرف کنیم که این موضوع منجر به جهش صادرات استان زنجان شد.

علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه صادرات نیازمند همراهی همه مدیران بخش خصوصی و دولتی است ابراز کرد: در استان زنجان ۳۵۰ کارت بازرگانی صادر شده که از این تعداد ۱۴۶ شرکت در حوزه صادرات فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد نیز حجم صادراتی بیش از ۸۲  شرکت  ۱۰۰ هزار دلار است افزود: این موضوع نشان می‌دهد که حوزه صادرات نیازمند مدیریت است.

یگانه فرد در ادامه با بیان اینکه در تلاش هستیم سایر صنایع استان زنجان همانند صنایع سرب و روی را در حوزه صادرات فعال کنیم خاطر نشان کرد: مشکل تعهدات ارزی ۳۲ شرکت استانی نیز همچنان بر طرف نشده و تا پایان آذرماه این شرکت‌ها فرصت دارند مشکلات خود را حل کنند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر