logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۸۳۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار ماهنشان:

طرح شهید سلیمانی، شبکه مداخله‌ای گسترده جهت کنترل کرونا ایجاد کرده است

طرح-شهید-سلیمانی،-شبکه-مداخله‌ای-گسترده-جهت-کنترل-کرونا-ایجاد-کرده-است
فرماندار ماهنشان با بیان اینکه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، یک شبکه درمانی و مداخله‌ای بسیار گسترده‌ای جهت مدیریت و کنترل بیماری کرونا ایجاد کرده است، گفت: در قالب این طرح، ارتباط مستمر در قالب تیم‌های مراقبتی، نظارتی و اجرایی با محوریت محله و خانواده با جامعه برقرار می‌شود.

جلیل جزونقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از مردم، تقاضای همکاری، همراهی و کمک به مسئولین به‌ویژه کادر بهداشت و درمان داریم.

وی با بیان اینکه مزین شدن طرح به نام شهید قاسم سلیمانی، روحیه مضاعفی برای مقابله و مبارزه با کرونا ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: شهرستان ماهنشان، منطقه‌بندی و بلوک‌بندی شده و 10 مرکز بهداشتی، 52 خانه بهداشت، 2 پایگاه سلامت و 130 پایگاه بسیج در اجرای این طرح، مشارکت دارند.

جزونقی با بیان اینکه شهرستان ماهنشان نسبت به جمعیت، شرایط خاصی در بیماری کرونا دارد، افزود: وضعیت شهرستان اکنون نارنجی است اما با توجه به میزان جمعیت، درگیری افراد با بیماری، وضعیت را سریع تغییر می‌دهد.

فرماندار ماهنشان گفت: با همراهی و مشارکت مردم، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، اِعمال طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت خانواده‌محور و محله‌محور با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و بسیجیان، هر خانه به یک پایگاه سلامت تبدیل شده و مقابله با ویروس کرونا وارد محلات شده است.

 

*‌ 4400 سالمند ماهنشانی ساماندهی شدند

این مسئول، سالمندان را گنجینه‌ها و سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای بوده و از طرفی بر اساس آمارها، ابتلا و فوتی کرونایی نیز در این قشر، زیاد است در این راستا بیش از 4400 نفر از سالمندان شهرستان، ساماندهی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های متولی سالمندان خواسته‌ایم که با جامعه هدف خود ارتباط مستمر داشته و تا حد امکان نیازهای آنان را تامین کنند تا نیازی به حضور این قشر در جامعه نباشد.

فرماندار ماهنشان با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین اقلام بهداشتی و تخت‌های بیمارستانی و نقاهتگاهی برای مقابله با کرونا وجود ندارد، گفت: اخیراً تست سریع کرونا نیز وارد شده و در دست اجرا است و وقتی فردی مبتلا شد، افراد پیرامون وی نیز سریع مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند و جواب آزمایش نیز در کمتر از نیم ساعت مشخص می‌شود که در صورت مثبت بودن، اقدامات درمانی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای تست‌های سریع، کمک زیادی به بیماریابی کرده است، اظهار داشت: اخیراً آمار نشان داد که از 8 مورد از 10 تست سریع کرونا منفی شده یا به عبارت دیگر اطرافیان بیمار به سطحی از آگاهی رسیده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق، رعایت می‌کنند در قطع زنجیره انتقال ویروس نیز مسئولان را همراهی کرده‌اند.

جزونقی تصریح کرد: تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی به اندازه کافی، آماده خدمت‌رسانی بوده اما کم بودن شمار بستری‌ها و نارنجی بودن وضعیت شهرستان به هیچ عنوان نباید عادی‌انگاری تلقی شود.

وی افزود: هوشیاری و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت کنونی، مورد تاکید است.

فرماندار ماهنشان با اشاره به تامین نقاهتگاه با ظرفیت 80 تخت، گفت: نیازهای اولیه نقاهتگاه مانند تخت، دستگاه‌های تخصصی اکسیژن‌ساز و سایر اقلام مورد نیاز تا حد پذیرایی از بیماران در این نقاهتگاه در نظر گرفته شده و اگر فردی پس از ابتلا به کرونا نمی‌تواند شرایط نقاهتگاهی را در منزل فراهم کند، نقاهتگاه آمادگی پذیرش را دارد.

وی ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان افزود: شهرستان ماهنشان در این زمینه، یک شهید مدافع سلامت به نام شهید امین‌اله عروجی تقدیم کرده است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر