logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۸۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان زنجان خبر داد؛

راه‌اندازی پویش مردمی آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد در زنجان

راه‌اندازی-پویش-مردمی-آزاد-سازی-زندانیان-جرائم-غیرعمد-در-زنجان
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان زنجان از راه‌اندازی پویش مردمی آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد در زنجان خبرداد و گفت: این طرح در 5 مرحله در استان اجرایی می‌شود.

حمیدرضا حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا به منظور کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از این بیماری، رزمایش کمک مومنانه در استان زنجان آغاز شد و در دو مرحله گذشته نسبت به جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان اقدام شد.

وی با بیان اینکه در مرحله چهارم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه طرح آزاد سازی جرائم غیرعمد مالی با محوریت بسیج حقوقدانان در هر استان و کمک سایر اقشار بسیج مطرح شده است، افزود: محوریت این طرح در بسیج حقوقدانان اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، قضات و کارمندان دادگستری استان زنجان، اعضای کانون وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه، دفتر یاران و کانون کارشناس رسمی دادگستری و اعضای بسیج حقوقدانان است.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح به صورت پویش مردمی اجرایی شده و همه اقشار در آن دخیل هستند، بیان داشت: یک جنبه این طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی برای آزاد سازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان زنجان از راه‌اندازی کمیته‌های صلح و سازش در اقشار مختلف خبرداد و گفت: در قالب این کمیته، با شاکیان صحبت می‌شود تا با گذشت و یا دریافت ملبغ جزئی به شاکی رضایت بدهند.

حیدری با اشاره به بررسی وضعیت خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد استان زنجان در قالب مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه، بیان داشت: با بررسی وضعیت این خانواده‌ها تلاش می‌شود تا از افت تحصیلی دانش‌آموزان و مشکلات مادی خانواده‌ها جلوگیری شود.

وی یادآور شد: این طرح از 4 آذر ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه در قالب 5 مرحله در استان زنجان اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان زنجان با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه بسیج مستضعفین اولین مرحله این طرح در 4 آذر ماه اجرایی شد، افزود: مرحله دوم همزمان با 13 دی ماه، سالگرد شهید سپهبد قاسم سلیمانی از سوی بسیج طلاب و روحانیون و بسیج پیشکسوتان زمینه آزاد سازی جرائم غیرعمد محقق می‌شود.

حیدری گفت: مرحله سوم این طرح همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) از سوی بسیج اصناف و بازاریان و جامعه بسیج زنان برگزار شده و مرحله چهارم نیز همزمان با سالروز ولادت حضرت علی 7 اسفند از سوی بسیج مداحان و هنرمندان اجرایی می‌شود.

وی از برگزاری مرحله پنجم این طرح همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به همت بسیج ورزشکاران 19در اسفند خبرداد و گفت: در قالب این طرح از توان و مشارکت مردمی برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پس از آزادی زندانیان در زمینه بازپروری و ایجاد زمینه اشتغال برای این افراد اقدام می‌شود، ادامه داد: در قالب اجرای این طرح مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد به حداقل می‌رسد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر