logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۸۳۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد

بحران کمبود فضای آموزشی در شهرکهای اقماری زنجان

بحران-کمبود-فضای-آموزشی-در-شهرکهای-اقماری-زنجان
کمبود فضاهای آموزشی در شهرکهای اقماری زنجان مهمترین موضوعی بود که در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در ۳ سال آینده ۲۰ مدرسه در شهر زنجان احداث شود.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه کاربری‌های عمومی در شهرکهای جدید زنجان در آینده به یک بحران تبدیل خواهد شد اظهار کرد: عدم پیش بینی احداث کاربری های عمومی‌ باعث ایجاد مشکلاتی در زنجان به ویژه در شهرکهای اقماری شده است.

وی با تاکید براینکه تعاونی‌ها تخلفاتی را در این شهرک‌های اقماری داشتند عنوان کرد: ساخت کاربر‌یهای عمومی جزو وظایف این تعاونی‌ها بود که متاسفانه در گذشته نسبت به احداث کاربری‌های عمومی اقدام نکردند و این موضوع در شهرکهای اقماری به یک مشکل عمده تبدیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه مسکن مهر یک پروژه بزرگی در سطح کشور و استان زنجان است افزود: در ساخت و ساز مسکن مهر بحث کاربری های عمومی مورد غفلت واقع شده است.

وی با اینکه اینکه در شهرک های اقماری کمبود فضاهای آموزشی به شدت احساس می‌شود و شهرک الهیه نیز از این موضوع مستثنی نیست ابراز کرد: باید هر چه زودتر نسبت به حل این مشکلات در شهرکها اقدام شود.

بیات‌منش با تاکید بر اینکه توزیع مدارس به لحاظ جمعیتی در سطح استان به درستی اتفاق نیفتاده است افزود: از مجموع ۵۲۱ مدرسه شهری در استان زنجان ۲۲۰ مدرسه در شهر زنجان واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان زنجان ۴۵۰ هزار نفر در زنجان ساکن هستند و اگر توزیع مدارس به صورت عادلانه اتفاق افتاده بود باید ۳۶۰ مدرسه در زنجان احداث می شد.

کمبود اعتبارات استانی و ملی در احداث مدارس

رامین میرزایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرکهای گلشهر، پونک، ثمین و کوی خرداد با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه هستند اظهار کرد: برای توسعه ساخت و ساز مدارس اعتبارات از دو منابع استانی و ملی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: بحثی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که اعتبارات استانی و ملی جوابگوی تامین نیاز فعلی استان به ایجاد کلاسهای درس نیست.

میرزایی بیان کرد: برای همین موضوع پیشنهاد شد بخشی از اعتبارات توسط راه و شهرسازی و بخشی دیگر نیز  توسط آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه استان زنجان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه طی جلسه‌ای مقرر شد چهل مدرسه در استان زنجان ساخته شود عنوان کرد: احداث این تعداد مدارس با اعتبارات استانی و ملی قابل تحقق نیست و تصمیم براین شد که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مورد نیاز را ما تامین کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بیان کرد: بر همین اساس قرار شد آورده راه و شهرسازی ۱۵۰ میلیارد تومان باشد و آموزش و پرورش نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان به اجرای پروژه‌ها اعتبار هزینه کند.

لزوم احداث مدارس در شهرکهای اقماری

مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در مورد مشکلات آموزشی شهرکهای جدید زنجان گفت: در شهرک پونک زنجان ساکنین به اندازه جمعیت شهر خرمدره هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این شهرک تنها یک مدرسه با اعتبارات ملی ساخته شده و نیاز شدیدی به فضای آموزشی وجود دارد.

مظفری با تاکید براینکه این مشکل در سایر شهرکهای زنجان وجود دارد گفت: براساس پیش‌بینی انجام شده در مدت ۳ سال آینده ۲۰ مدرسه قرار است در شهر زنجان احداث شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر