logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۸۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
فرزندان حاج قاسم در خط مقدم مبارزه با کرونا؛

استان زنجان پیشتاز اجرای طرح شهید سلیمانی/ پایگاه‌های بسیج به پایگاه تخصصی سلامت تبدیل شدند

استان-زنجان-پیشتاز-اجرای-طرح-شهید-سلیمانی-پایگاه‌های-بسیج-به-پایگاه-تخصصی-سلامت-تبدیل-شدند
طرح شهید قاسم سلیمانی از طرح‌های بزرگ کشور است که بسیجیان با کمک به شبکه بهداشت با همت و روحیه جهادی به مقابله با بیماری کرونا می‌پردازند.

به گزارش موج رسا; روحیه جهادی و همت بالای شهید سپهبد قاسم سلیمانی امروزه الگویی برای نسل امروز است که با بهره‌گیری از این روحیه در کارهای و فعالیت‌های مومنانه شرکت کرده و به هموطنان خود خدمات رسانی کنند.

این روحیه با شیوع بیماری کرونا و آغاز فعالیت‌های جهادی در کشور بیشتر نمود یافت و امروز فرزندان شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه نبرد با کرونا حضور یافته و با همتی جهادگونه اجازه نمی‌دهند هموطنانشان تنها بمانند.

بسیج همچون عرصه‌های دیگر با شیوع کووید 19 پای کار آمد و با ضد عفونی معابر و محله‌ها و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در دورترین و محرومترین مناطق استان زنجان خدمت کرد.

با گذشت حدود 10 ماه از انتشار این ویروس کرونا بسیجیان استان زنجان همچون بسیجیان سایر استان‌های کشور همتی دیگر به خرج داده و برای کمک به کادر درمان با الگو گیری از همت و روحیه جهادی شهید راه مقاومت، طرح بزرگ و تاثیرگذار شهید حاج قاسم سلیمانی را اجرا می‌کنند.

این طرح از که از اوایل آذر ماه سال جاری آغاز شده است تنها با گذشت چند روز از اجرای آن تاثیرات شگرف آن نمود یافته و بسیجیان با بیماریابی، آموزش و انجام تست سریع کرونا و خدمات رسانی به بیماران در قرنطینه در جبهه خدمات رسانی هستند.

 

زنجان

*تشکیل‌های تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در زنجان

در طرح شهید قاسم سلیمانی تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تشکیل شده و کمک‌های نقدی مردم برای توزیع بسته‌های معیشتی  بهداشتی جمع‌آوری می‌شود تا با اولویت دادن به اقشار آسیب پذیر، خانواده‌های کم‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری شویم.

رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه یکی از بخش‌های مهم این همت جمعی است که در استان زنجان با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین، بسته‌های معیشتی تا عید نوروز در استان توزیع می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا از به کارگیری 3 هزار نیروی بسیج در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان زنجان خبرداد و گفت: بسیجیان استان در قالب این طرح ساماندهی شده و خدمات لازم را به بیماران کرونایی و افراد آسیب دیده از کرونا ارائه می‌کنند.

عباس بابایی با بیان اینکه طرح شهید قاسمی سلیمانی به عنوان طرح مشترک بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اجرایی می‌شود، افزود: این طرح به شیوه خانواده و محله محور بوده و و در قالب آن هر خانه به یک پایگاه سلامت تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، کاهش میزان بستری و کاهش مرگ و میر از مهمترین اهداف این طرح است که تلاش می‌شود گروه‌های در معرض خطر خدمات دریافت کنند.

این مسئول بیان داشت: بسیج استان عهده‌دار مسئولیت کمیته حمایت و قرنطینه بوده و تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در استان تشکیل شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم بسیج در این طرح حمایت از بیماران در قرنطینه است، افزود: بیماران می‌توانند به مدت 14 روز در نقاهتگاه‌های در نظر گرفته شده مداوا شوند.

"محسن سهندی" فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان از آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در زنجان خبرداد و گفت: این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پیرو تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و بسیج مستضعفین در شهرستان زنجان اجرایی می‌شود.

 

*محله محور بودن طرح شهید سلیمانی

وی با بیان اینکه در قالب این طرح بسیجیان در بخش‌های مختلف به کادر درمان کمک می‌کنند، ادامه داد: این طرح محله محور بوده و چهار قرارگاه بسیج در زنجان بیماران در قرنطینه خانگی کمک می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: برای اجرای مطلوب طرح شهید قاسم سلیمانی، هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان انجام و جلسات توجیهی مشترک بین فرماندهان پایگاه‌ها، حوزه‌ها، بهرورزان و دهیاران با شبکه بهداشت و بخشداری برگزار شده است.

احمدی‌تبار از به کارگیری 53 پایگاه بسیج برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در ابهر، خبرداد و گفت: در سطح شهرستان 6 نقطه برای نقاهتگاه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه کیت‌های تشخیص در شهرهای ابهر، هیدج، صائین قلعه و شریف آباد توزیع شده است، افزود: تا کنون 330 کیت تشخیص فوری در شهرستان استفاده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: طرح شهید قاسم سیمانی در راستای بهره‌گیری از نیروهای بسیج و مردمی برای رهایی از بیماری کرونا با دستور مقام معظم رهبری و برای کمک به شبکه بهداشت شهرستان در خدابنده آغاز شده است.

لطیفی با بیان اینکه مسئولیت کمیته حمایت و قرنطینه خانگی برعهده بسیج است، افزود: جلسات مختلفی در بخش‌ها و فرمانداری شهرستان برگزار و محل‌های لازم برای قرنطینه مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرها و بخش‌های شهرستان خدابنده 10 محل برای نقاهتگاه پیش‌بینی شده و در شهر قیدار نیز دو نقاهتگاه ها در نظر گرفته شده است.

 

*شناسایی خانواده‌های نیازمند در طرح شهید سلیمانی

این مسئول از شناسایی خانواده‌های نیازمند و توزیع 2 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در چند روز اخیر خبرداد و گفت: بسیجیان شهرستان در 142 خانه بهداشت در کنار شبکه بهداشت شهرستان همکاری می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده از انجام تست‌های سریع کرونا در شهرستان خبرداد و گفت: غربالگری بیماران انجام و هر خانه به یک پایگاه سلامت تبدیل شده است.

لطیفی بیان داشت: نیروهای بسیجی نیز برای به کارگیری در نقاهتگاه‌های شهرستان خدابنده پیش‌بینی شده است.

"سلیمی" فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت:4 کمیته قرارگاهی برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت دو پایگاه روستایی و دو پایگاه شهری برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی به صورت متمرکز و 2هزار و 500 بسته به صورت غیرمتمرکز توزیع شده است، ادامه داد: کمیته نظارتی در کنار شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی انجام وظیفه کرده و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه ادامه داد: هماهنگی لازم برای راه‌اندازی نقاهتگاه انجام و  بسیجیان در نقاهتگاه‌ها به کارگیری می‌شوند.

"امیرخانی" فرمانده سپاه ناحیه خرم‌دره نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، از تشکیل 18 تیم مراقبتی و حمایتی و 15 تیم نظارتی خبرداد و گفت: در شهرستان دو منطقه شهری و دو منطقه روستایی برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی پیش‌‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه شهرستانی طرح شهید قاسم سلیمانی تشکیل و جلسات آن برگزار شده است، گفت: از اول شیوع بیماری کرونا سالن 9 دی در اختیار شبکه بهداشت بود که  برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی این نقاهتگاه به حوزه علمیه یا مدرسه شبانه‌روزی منتقل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیجیان در قالب این طرح بحث‌های حمایتی،مراقبت و نظارت را انجام می‌دهند، گفت: بسیجیان ضمن بیماریابی، نیازمندان و افرادی متضرر از بیماری کرونا را برای مساعدت مالی و کمک مومنانه شناسایی می‌کنند.

ملکی، فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: جلسات اجرایی طرح شهید قاسم سلیمانی در سطح شهرستان، بخش و محلات تشکیل شده است و بسیجیان در 4 کمیته حمایتی، نظارتی و مراقبتی آموزش و اطلاع‌رسانی ساماندهی شده‌اند.

 

زنجان

*ضد عفونی معابر در طرح شهید سلیمانی

وی از ضد عفونی معابر و مکان‌های پرتردد در قالب طرح شهید سلیمانی خبرداد و گفت: توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی و کمک معیشتی نیز در قالب این طرح پیگیری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مردم از نقاهتگاه‌ها استقبال نمی‌کنند، افزود: به بیماران در قرنطینه خانگی خدمات لازم ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان ادامه داد: با همکاری دهیاران، بهرورزان و فرماندهان پایگاه‌ها قرارگاه‌های محله محور تشکیل و جلسات توجیهی برگزار شده است.

ملکی بیان داشت: 130 گروه در شهرستان ماهنشان برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به کارگیری شده است که خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌کنند.

طرح شهید قاسم سلیمانی به منظور مدیریت بیماری کووید 19 در کشور به شیوه محله محور اجرایی می‌شود که همچون سایر طرح‌های ملی بسیج یک پای کار است.

با اجرای این طرح امید است ایران وارد فازها و موج‌های شدید نشود که از هم اکنون تاثیرات این طرح با نارنجی شدن وضعیت شهرهای قرمز مشخص شده است.

ملکناز نجفی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر