logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۸۳۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

لیبی و ایتالیا توافقنامه دفاعی امضا کردند

لیبی-و-ایتالیا-توافقنامه-دفاعی-امضا-کردند
ایتالیا و لیبی روز جمعه توافقنامه‌ای را در زمینه همکاری در حوزه‌های دفاعی همچون آموزش، خدمات درمانی نظامی و فعالیت‌های مین روبی امضا کردند.

به گزارش موج رسا; به نقل از دیلی صباح، «لورنزو گورینی» وزیر دفاع ایتالیا با «صلاح الدین النمروش» همتای خود در دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد و دو طرف «توافقنامه همکاری فنی نظامی مشترک» را که در واقع تجدید توافقی امضا شده در سال ۲۰۱۳ است، امضا کردند.

این توافقنامه خواستار شناسایی راههای جدید برای همکاری در حوزه خدمات درمانی از طریق آغاز دوره آموزش برای کارکنان بخش درمانی لیبی توسط اعضای بیمارستان صحرایی ایتالیا در شهر «مصراته» واقع در شمال غرب لیبی می‌شود.

این توافقنامه همچنین طرف‌های امضاکننده را به یک «برنامه آموزشی قابل توجه برای دانشجویان و افسران نظامی لیبی» متعهد و بر تمایل ایتالیا به همکاری در حوزه مین روبی تأکید می‌کند.

در همین راستا، لورنزو گورینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعهد ما در وهله اول معطوف به حمایت از فرآیند تثبیت، تأمین صلح داخلی و سازماندهی مجدد نهادی است».

«النمروش» نیز در بیانیه‌ای که متعاقب امضای این توافقنامه در رم صادر شد، اعلام کرد: «ما با ایتالیا توافق کردیم که در حوزه آموزش نظامی، به اشتراک گذاری تجربیات، حمایت، توسعه، تعمیر و نگهداری و مشاوره همکاری کنیم».

شایان ذکر است که لیبی از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۴۳ میلادی تحت استعمار ایتالیا بوده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر