logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۸۳۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها در راستای کمک به دولت است

قانون-اقدام-راهبردی-برای-لغو-تحریمها-در-راستای-کمک-به-دولت-است
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها برای کمک به دولت است.

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی مجلس شورای اسلامی و شعار عموم نمایندگان انقلابی در دوران کاندیداتوری، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های متعددی از سوی مجلس برای حل مشکلات معیشتی و تامین کالاهای اساسی برای اقشار کم‌درآمد عنوان شد، افزود: مجلس شورای اسلامی تلاش کرده است تا از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات مردم استفاده کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از طرح‌های مهم مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و باز کردن مسیر برای رشد اقتصادی از سوی نمایندگان در دو ماه گذشته مطرح شد که در نهایت با یک فوریت در صحن علنی رای آورد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با شهادت شهید فخری‌زاده سرافراز، سربلند و روسفید در هفته گذشته در اثر خباثت دشمنان ایران اسلامی این طرح با جدیت بیشتری دنبال شد و برای رفع و لغو تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی مردم، طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و با اندک تغییراتی دو فوریت آن  رای آورد. 

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: با طی مراحل قانونی در 9 ماده، لغو تحریم‌ها رای آورد و در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با یک مورد ابهام این طرح را به مجلس عودت داد، یادآور شد: با بررسی در صحن علنی، این طرح با تاکید بیشتری مورد بررسی قرار گرفت و با تایید شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت خون شهید فخری‌زاده قدرت هسته‌ای ایران دوباره با روند مطلوبتری ادامه می‌یابد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با ارائه چنین طرح‌هایی در عمل دشمنان را از کرده خود پشیمان می‌کنیم و نظام اسلامی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد تا به تعهدات خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه نتیجه این مصوبات حفظ قدرت هسته‌ای است، گفت: اگر چه دشمنان تلاش می‌کنند با به شهادت رساندن شهدایی همچون شهید فخری‌زاده قدرت نظام اسلامی را کاهش دهند، اما برای تصویب این طرح عزم بسیار مقتدرانه‌ای را از مجلس شاهد بودیم که انشاالله برکات آن را روز به روز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کمک به دولت است، عنوان کرد: متاسفانه هر آنچه ایران به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده طرف مقابل بدعهدی کرده و تحریم‌ها را لغو نکرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون جدید مجلس هیچ گونه منافاتی با برجام ندارد، ابراز کرد: این قانون طوری نوشته شده که اگر طرف مقابل به برجام برگشت ما نیز به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه عده‌ای دانسته یا ندانسته پالس‌های غلط به دشمن می‌دهند، خاطرنشان کرد: قانون جدید مجلس پشتوانه قوی کارشناسی داشته و تمام ابعاد مورد بررسی قرار گرفته است و مجلس ماه‌ها روی آن کار کرده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور تصریح کرد: ما به دنبال کمک به دولت هستیم تا دشمن بیش از این پیش روی نکند و ابزار چانه زنی در اختیار دولت باشد نه اینکه ما همه تعهدات را عمل کنیم و آنها به دنبال کشیدن مذاکره به حوزه‌های دیگر باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر