logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۸۳۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه رزمایش کمک مومنانه مطرح شد؛

راه‌اندازی پویش تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان زنجانی

راه‌اندازی-پویش-تامین-گوشی-و-تبلت-برای-دانش‌آموزان-زنجانی
معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان گفت: پویش جدید برای تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در استان زنجان با همکاری اقشار مختلف راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه استان زنجان، با تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشور، اظهارداشت: با تاکید مقام معظم رهبری پاسخ به موقع به این حرکت ددمنشانه و معاندین نظام اسلامی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سه رویکرد در خصوص مقابله با بیماری کرونا در استان زنجان پیگیری می‌شود، ادامه داد: ستاد استانی کرونا وظیفه سیاستگذاری و ابلاغ مصوبات را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: نتیجه اقدامات این ستاد و رعایت خوب مردم در دو هفته گذشته موجب شد تا استان زنجان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر کرده و نتایج مطلوبی کسب شود.

این مسئول با بیان اینکه رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در دو  حوزه ۱۰۰ درصد و در یک حوزه ۹۷.۵ درصد بود، افزود: رعایت محدودیت‌ها موجب شد تا وضعیت قرمز سه شهرستان زنجان، ابهر و خدابنده به وضعیت نارنجی تبدیل شود که این امر ناشی از همکاری مطلوب بازاریان و اقشار مختلف مردم است.

*اقدامات طرح شهید سلیمانی در زنجان آغاز شد

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان از اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور بیماریابی با رویکرد قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 و توجه به بیماران زمینه‌ای و سالمندان با همکاری بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خبرداد و گفت: اقدامات جدی در این زمینه آغاز شده و قرنطینه افراد بیمار تقویت می‌شود.

مرادی با اشاره به تقویت فعالیت ستاد مواسات، همدلی و کمک مومنانه در استان زنجان، گفت: کرونا بر معیشت، سلامت و زندگی مردم به ویژه چهار دهک پایین جامعه اثرگذار بوده و این رزمایش کمک بزرگی برای رفع دغدغه‌های معیشتی افراد نیازمند محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: ضروری است صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها نسبت به تببین کمک‌های مومنانه و نوعدوستانه با ایجاد فضای فرهنگی اقدام کنند.

این مسئول حمایت از اقشار آسیب پذیر و ایجاد همدلی و تامین گوشی و‌ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند را مهم ارزیابی کرد و گفت: نبود گوشی و تبلت نباید موجب افت تحصیلی در اقشار آسیب پذیر شود.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان برضرورت راه‌اندازی پویش جدید برای تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تاکید کرد و گفت: در این پویش باید اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، بازاریان، شرکت شهرک‌های صنعتی، شوراهای اسلامی، دهیاران، خیرین، انجمن اولیا و مربیان و سازمان‌های مردم نهاد همکاری نمایند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه این جلسه از شناسایی نیازمندان برای توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش مواسات،همدلی و کمک مومنانه خبرداد و گفت:  ماموریت سپاه استان زنجان ارائه خدمات به افراد آسیب دیده از کرونا است و شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نمی‌شود.

*توزیع 1600 بسته معیشتی از سوی هلال احمر زنجان

طاهری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: یک هزار و ۶۰۰ بسته که ارزش ریالی هر کدام ۳۷۵ هزار تومان از طریق مشارکت‌های مردمی و صلیب سرخ در استان زنجان توزیع می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به راه‌اندازی کلینک سوگ در استان زنجان، گفت: این اقدام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان انعکاس خوبی در دنیا داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های موجود خانواده‌های بیماران کرونایی امکان تخلیه احساسی را در مراسم های سوگواری ندارد، افزود: این کلینک می تواند خدمات روانشناس، روانپزشکی و روانکاوی را ارائه کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: فعالیت مرکز هماهنگی مشارکت‌های مردمی امروز به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود تا از ظرفیت‌ها و کمک‌های مردمی در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های مبارزه با بیماری کرونا و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیماری استفاده شود.

مسیح‌الله سلطانی بیان داشت: این طرح در کنار طرح شهید قاسم سلیمانی به منظور استفاده از ظرفیت خیرین، گروه‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف اجتماعی برگزار می‌شود.

وی از کمک ۱۳۰ میلیارتومانی مردم زنجان در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه خبرداد و گفت: ۸۶ میلیارد تومان از طریق کمک مومنانه و ۴۵ میلیارد تومان از سایر طرق جمع‌آوری شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر