logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۸۲۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان زنجان خبرداد

به‌کارگیری 3000 بسیجی استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی

به‌کارگیری-3000-بسیجی-استان-زنجان-در-طرح-شهید-قاسم-سلیمانی
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: در طرح شهید قاسم سلیمانی از ظرفیت 3 هزار نیروی بسیجی در استان زنجان استفاده می‌شود.

عباس بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح شهید قاسم سلیمانی به عنوان طرح مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا به شیوه خانواده و محله محور و مبتنی بر هر خانه یک خانه سلامت در استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح در مراحل اول از طریق مشارکت مردم و هماهنگی سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی نسبت به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کاهش میزان بستری و کاهش مرگ‌ و میر اقدام می‌شود.

این مسئول با اشاره به حمایت از گروه‌های در معرض خطر در قالب طرح شهید سلیمانی، یادآور شد: فرمانده قرارگاه عملیاتی این طرح استاندار بوده و فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان به عنوان فرمانده عملیات این قرارگاه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی به عنوان دبیر فعالیت‌ها را پیگیری می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از فعالیت 5 کمیته در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در استان زنجان خبر داد و گفت: کمیته حمایت و قرنطینه برعهده بسیج بوده و کمیته رهگیری و مراقبت نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

بابایی با اشاره به فعالیت صدا و سیمای مرکز زنجان در کمیته آموزش همگانی، بیان داشت: مسئولیت کمیته پایش و نظارت با دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج است.

وی از فعالیت تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در قالب طرح شهید سلیمانی خبرداد و افزود: تیم‌های مراقبتی به خانواده‌هایی که دارای تست مثبت هستند سرکشی کرده و دارو در اختیار آنها قرار داده و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: این تیم ها کمک می کنند تا در صورت امکان مراقبت از بیماران در منزل نگهداری شده و در صورت نبود امکانات لازم، بیماران به نقاهتگاه راهنمایی شده و به مدت 14 روز قرنطینه می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از ارائه کمک‌های مختلف از جمله بسته معیشتی در قالب طرح قاسم سلیمانی خبرداد و اضافه کرد: کمیته نظارت نیز وظیفه نظارت بر اصناف، اقشار و مراکز فروش مواد غذایی را با کمک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی انجام می‌دهد.

بابایی برضرورت همکاری خانواده‌ها برای قطع زنجیره بیماری کرونا تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ضروری است افراد دارای تست مثبت به هیچ عنوان در جامعه حضور نیابند.

وی از به کارگیری 3 هزار نیروی بسیجی در سطح استان زنجان برای اجرای طرح شهید قاسم سلیماین خبرداد و ادامه داد: تیم ها به صورت 10 تا 12 نفره فعالیت خواهند کرد.

این مسئول گفت: این طرح از 20 آبان ماه در استان کلید خورده و قرار است از هفته آینده به صورت عملیاتی اجرایی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر