logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۸۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

145 میلیون دلار برای تامین تجهیزات پتروشیمی زنجان تخصیص یافت

145-میلیون-دلار-برای-تامین-تجهیزات-پتروشیمی-زنجان-تخصیص-یافت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در خصوص آخرین وضعیت شرکت پتروشیمی زنجان گفت: 145 میلیون دلار، کمک ارزی در مرحله اخیر توسط بانک مرکزی به این پروژه تخصیص‌یافته و سفارش تمام ماشین‌آلات نیز انجام شده و بخشی هم وارد شده و اکنون در مرحله عملیات اجرایی است.

محمدرضا ابی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیچگاه نمی‌توان وعده‌ای برای تکمیل پتروشیمی زنجان داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی باید منابع ارزی به‌موقع تخصیص یابد و دولت و کشور بتواند این منابع ارزی را تامین کرده و با ورود ماشین‌الات مورد نیاز بعدی، اقدامات ادامه پیدا کند.

آبی‌پور تصریح کرد: زمان بهره‌برداری از پتروشیمی زنجان چیزی نیست که مشمول زمانبندی شود زیرا خارج از عهده پیمانکار و مجری است که بگوید در مدت معین تمام می‌کنم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: پتروشیمی زنجان فقط زمانی می‌تواند به‌موقع به بهره‌برداری برسد که تمام مسائل از جمله تامین ارز و ورود ماشین‌آلات سفارشی در موعد مقرر انجام شده و محدودیت و مشکلی ار بابت تحریم‌ها وجود نداشته باشد.

وی افزود: هیچگونه CPM نمی‌توان به یک پروژه‌ای بست مگر اینکه قابل پیش‌بینی باشد.

آبی‌پور با بیان اینکه برخی ماشین‌آلات مربوطه در سال‌های 97 و 98 وارد کشور شده است، اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز به تدریج وارد و نصب می‌شوند و اکنون نیز بخشی آمده و بخش نهایی همچنان وارد نشده و در مرحله ورود است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ماشین‌آلات نهایی وارد شد، عملیات نصب و راه‌اندازی انجام می‌شود تا پروژه کامل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس هم همیشه در راستای دولت، پیگیری‌هایی را انجام داده و تلاش می‌کنند تا مشکلات استان و منطقه‌شان حل شود.

وی ابراز کرد: ما هم به عنوان دولت، ممنون زحمات نمایندگان هستیم که به همراه دولت از یک طرف برای رفع محدودیت‌ها و از طرفی برای تکمیل پروژه، کمک می‌کنند.

آبی‌پور خاطرنشان کرد: اگر پتروشیمی زنجان تکمیل و بهره‌برداری شود هم به تولید و اشتغال کمک کرده و هم سبب توسعه توسعه استان می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

به گزارش موج رسا؛ CPM یا مسیر بحرانی، طولانی‌ترین مسیر پروژه را می‌گویند که فعالیت‌های قرار گرفته بر روی آن دارای شناوری کل صفر هستند. در واقع به هر میزان که هر یک از فعالیت‌های واقع بر این مسیر به تاخیر بیفتد، کل پروژه با تاخیر مواجه خواهد شد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر