logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۸۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

شیوع بیماری در مرغداریها تلفات را افزایش داده است

شیوع-بیماری-در-مرغداریها-تلفات-را-افزایش-داده-است
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان گفت: شیوع بیماریهای آنفولانزای معمولی، نیوکاسل و برونشید در مرغداریها تلفات را افزایش داده است.

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مطرح شدن موضوع کاهش جوجه ریزی به علت شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان زنجان اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و علت اصلی کاهس جوجه ریزی‌ها نهاده‌های دامی است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر آنفولانزایی که در مرغداریها وجود دارد آنفولانزای معمولی است و از نوع فوق حاد پرندگان نیست تصریح کرد: شیوع آنفولانزای معمولی در برخی از مرغداریها موجب کاهش میزان تولید مرغ شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: آنفولانزا، نیوکاسل و برونشید میزان تلفات را در مرغداریها افزایش داده است.

وی با بیان اینکه این بیماری در اکثر مرغداریهای سطح کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: برخی از مرغداریهای استان هم با این بیماریها در گیر هستند که با افزایش تلفات مواجه شدند.

صادقی با تاکید براینکه این بیماریها در برخی از مرغداریها حدود 5 درصد تلفات را افزایش داده است خاطر نشان کرد: تامین نهاده‌ها نیز در ماه جاری وضعیت خوبی پیدا کرده و تخصیص نهاده‌ها به 50 درصد و در برخی از واحدها به 70 درصد نیز رسیده است.

وی در مورد مشکل تاخیر رسیدن نهاده‌ها به دست مرغداریها افزود: این مشکل همچنان وجود دارد و گاها نهاده‌ها با تاخیر 15 تا 30 روزه به دست مرغداران می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد واردات دام سنگین به استان زنجان نیز ابراز کرد: در حال حاضر واردات دام سنگین به استان زنجان انجام می‌شود و به میزان نیاز استان نیز کشتار اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: دام سنیگن از استان قزوین و سایر استانهای همجوار وارد می‌شود و در تولید دام سبک نیز مشکلی نداریم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر