logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۸۲۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای اطلاع رسانی استان زنجان مطرح شد؛

ضرورت تدوین برنامه عملیاتی همزیستی با کرونا/ پلمپ ۲۲۴ واحد صنفی در زنجان

ضرورت-تدوین-برنامه-عملیاتی-همزیستی-با-کرونا-پلمپ-۲۲۴-واحد-صنفی-در-زنجان
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: برنامه عملیاتی برای همزیستی با کرونا ضروری بوده و باید نقشه راه ملی در این زمینه تدوین شود.

به گزارش موج رسا; مصطفی محمدی امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان، اظهارداشت: دوازدهمین جلسه شورای اسلامی با تبیین سبک زندگی جدید در ایام کرونا و ارائه اقدامات صدا و سیما و رسانه‌ها در خصوص اطلاع رسانی بیماری کرونا برگزار شده است.

محمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: همزیستی با کرونا نیازمند الزامات و پیش نیازها است تا حداقل عوارض را برای مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست و طبیعی است مدیران متناسب با شرایط کشور باید مهارت‌های لازم را کسب کنند، افزود: همکاری مردم در فاز اول مناسب بود اما در فازهای دوم و سوم همکاری مردم مطلوب نبود و این امر موجب ایجاد پیک‌های شدید شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک برنامه و نقشه راه ملی برای همزیستی با کرونا باید تدوین شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شود که رسانه‌ها در تصمیم‌گیری، برنامه ریزی و اجرایی کردن این برنامه نقش اساسی دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان داشت: تغییر در سیاستگزاری، برنامه ریزی و مدیریت کشور، اصلاح قوانین دست و پا گیر و بازدارنده برای شرایط کرونایی ضروری بوده و سبک مدیریتی باید متناسب با این شرایط تغییر کند.

محمدی با اشاره به اینکه تهیه برنامه عملیاتی و نقشه راه برای همه دستگاه‌های اجرایی با رویکرد جدید متاثر از کرونا ضروری است، خاطرنشان کرد: استانداردسازی فضاها برای حضور مردم در ادارات و مکان‌هایی که خدمات دریافت می‌کنند، ضروری است.

وی برضرورت تغییر در سبک کار و رویکرد ایجاد مشاغل بزرگ تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی باید در اولویت چنین شرایطی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی فرهنگی، هنری و اجتماعی با حضور ذینفعان ضروری بوده و مردم باید با چنین برنامه‌هایی همکاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به فعالیت قرارگاه کرونای استان زنجان، اظهارداشت: این قرارگاه مصوبات ستاد کرونا را پیگیری و رصد می‌کند.

مسیح‌الله سلطانی یادآور شد: برحسب دستور العمل ابلاغی قرارگاه در استان تشکیل و در دستگاه‌های دولتی و روستاهای دارای دهیار تشکیل می‌شود.

وی از ۱۸ هزار و ۸۳۱ مورد بازرسی توسط قرارگاه ستاد کرونای استان زنجان خبرداد و گفت: ۴ هزارو ۱۷۷ واحد تذکر گرفته و ۲۲۴ واحد پلمپ شده است.

این مسئول از ردیابی دیجیتال بیماران کرونایی خبرداد و عنوان کرد: ۸۹ درصد محدودیت‌ها در استان زنجان اجرایی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر