logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۸۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل محیط زیست استان زنجان:

شکار پرندگان در استان زنجان ممنوع است

شکار-پرندگان-در-استان-زنجان-ممنوع-است
مدیرکل محیط زیست استان زنجان با تایید شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استانهای همجوار گفت: به خاطر این بیماری شکار پرندگان کاملا ممنوع شد.

حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر شکار پرندگان در استان زنجان ممنوع شده است اظهار کرد: هیچ مجوزی در خصوص شکار پرندگان به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان صادر نمی شود.

وی تصریح کرد: مناطق مختلف از جمله آبگیرها و حاشیه رودخانه‌های زنجان به صورت کامل رصد می‌شود و تا در صورت مشاهده تلفات پرندگان، نسبت به معدوم سازی آن اقدام شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با تاکید براینکه با افرادی که بخواهند بدون مجوز شکار کنند برخورد خواهد شد افزود: در چند روز گذشته نیز چند نفر به دلیل شکار غیرمجاز دستگیر شدند.

وی با تاکید براینکه بیماری آنفولانزا در برخی از پرندگان هیچ علائمی ندارد عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده مرگ مشکوک پرندگان به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند و از تماس فیزیکی با پرنده تلف شده جدا خودداری کنند.

آبسالان با اشاره به اینکه از مردم استان زنجان به جد درخواست می‌کنیم بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند عنوان کرد: تا به امروز هیچ مواردی از آنفولانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

وی در مورد نظارت بر خرید فروش پرندگان در استان زنجان خاطر نشان کرد: نظارت بر خرید فروش پرندگان در داخل شهر برعهده شهرداری بوده و هرگونه خرید فروش پرندگان وحشی در استان ممنوع است که در صورت مشاهده به جد با عاملان آن برخورد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان عنوان کرد: احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان زنجان وجود دارد و در حال حاضر برخی از استانهای همجوار با این بیماری درگیر هستند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر