logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۸۲۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
حسینی‌کیا در گفت‌و گو با دانا:

«خود تحریمی» دولت بلای جان اقتصاد کشور شده است/ تحریم بهانه خوبی برای سوء مدیریت نیست

«خود-تحریمی»-دولت-بلای-جان-اقتصاد-کشور-شده-است-تحریم-بهانه-خوبی-برای-سوء-مدیریت-نیست-
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودتحریمی دولت زیاد است و این بلای جان اقتصاد کشور شده گفت: اگر ناکارآمدی برخی مدیران دولتی و خلا زنجیره های تولید و نیز عدم تناسب قوانین را هم به مشکل خود تحریمی اضافه کنیم حاصل آن وضعیت فعلی کشور خواهد شد.

به گزارش موج رسا; «سید جواد حسینی کیا»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش عمده مشکلات کشور در حوزه اقتصادی و معیشت مردم سیاست های کلان دولت در امور اجرایی است گفت: دولت چشمش به خارج کشور است و حاصل این نوع نگاه نوسانات ارزی و سوداگری در بازار خواهد بود زیرا دولت بازار داخل و توان بومی را رها کرده است.

وی افزود: متاسفانه برخی چهره های اثرگذار در امور اجرایی به دنبال رانت هستند تا ارزش دارایی های خود را افزایش دهند در حالی توجه به حفظ ارزش پول ملی را رها کردند همین امر باعث تورم و بی سامانی در اقتصاد کشور می شود.

وی با اشاره به عدم آماده بودن زیرساخت ها در حوزه های مختلف عنوان کرد: زیرساخت سامانه های مالی از جمله سامانه تجارت، سامانه گمرک و سامانه انبارداریی باعث شده ظرفیت و فضا برای سوداگری دلالان فراهم شده و نظم بازار به هم بریزد.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به اینکه دولت در هماهنگ کردن امور اجرایی و در حذف موازی کاری ها از یک طرف و نیز بستن گلوگاه های رانت و ویژه خواری کوتاهی می کند تصریح کرد: دولت مسئول امور اجرایی در کشور است و همه چیز را در اختیار دارد چرا نمی تواند مشکل انباشت کالاهای اساسی در گمرک را ظرف چند روز حل کرده و مجوز ترخیص آنها را صادر کند.

حسینی کیا با اشاره به اینکه متاسفانه هر روز با افزایش قیمت ها مواجه هستیم و چند روز بعد با فشار رسانه ای و تذکر و نطق نمایندگان از تریبون مجلس دولت قیمت ها را کاهش می دهد تاکید کرد: وضعیت موجود بازار نشانه مدیریت رها شده است، دولت بازار را رها کرده و مدیران اجرایی در وزارتخانه ها و بخش های حساس دولت ترک فعل کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه خودتحریمی دولت زیاد است و این بلای جان اقتصاد کشور شده عنوان کرد: اگر ناکارآمدی برخی مدیران دولتی و خلا زنجیره های تولید و نیز عدم تناسب قوانین را هم به مشکل خود تحریمی اضافه کنیم حاصل آن وضعیت فعلی کشور خواهد شد.

حسینی کیا با اشاره به اینکه مجلس جایگاه نظارتی دارد و باید از ابزار قانونی برای نظارت به عملکرد دستگاه ها استفاده کند گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس به طور مرتب وزراء و روسای سازمان های مختلف را برای پاسخگویی فرا می‌خوانند تا از طریق رصد و پیگیری امور اجرایی اداره شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه سامان دادن اوضاع اقتصادی کشور عزم و اراده جدی دولت است عنوان کرد: دولت مدام بهانه نبود بودجه و تحریم های بین المللی را مطرح می کند و البته تحریم همیشه بهانه خوبی برای سوء مدیریت های دولتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه هدف دولت این است که در سال پایانی قهرمانانه کنار برود گفت: چندین سال کشور معطل برجام ماند و امروز که این توافقنامه هیچ آورده ای برای دولت و ملت نداشته است امضا کنندگان برجام تلاش می کنند با امید های پایانی به برجام به طور قهرمانه از قدرت کنار بروند و البته این چنین هم نخواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر