logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۸۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

هر گونه خرید و فروش و خروج آرد از استان زنجان ممنوع است/ قیمت مرغ کاهشی می شود

هر-گونه-خرید-و-فروش-و-خروج-آرد-از-استان-زنجان-ممنوع-است-قیمت-مرغ-کاهشی-می-شود
استاندار زنجان با اشاره به اینکه قیمت مرغ روند نزولی می گیرد گفت: مشکل نهاده های دامداران استان به وزیرجهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با تاکید بر اینکه آن چیزی که در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوبه می‌شود باید اجرا شود اظهار کرد: در شرایط فعلی باید حال مردم را درک کنیم و از طرفی هم باید وضعیت مرغداران را مراعات کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این وضعیت مرغداری های استان همکاری بسیار خوبی جهت کنترل بازار مرغ داشتند و این اقدام آنها قابل تقدیر است بیان کرد: در مورد مشکلات نهاده‌های دامی هفته آینده با وزیر جهاد کشاورزی جلسه خواهیم داشت و مشکلات این حوزه استان به وزیر ابلاغ خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است و در آینده نیز شاهد کاهش قیمت مرغ در استان خواهیم بود افزود: در مدتی که بازار مرغ در کشور با التهاباتی مواجه شد در استان زنجان اقدامات خوبی در خصوص کنترل بازار صورت گرفت و قیمت مرغ نیز ۴ هزار تومان پایین تر از سایر استان ها در بازار عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا امروز تمام تلاش خود را به کار بستیم تا نیاز بازار مرغ استان را تامین کنیم افزود: در حال حاضر در تامین مرغ مورد نیاز بازار استان زنجان مشکلی وجود ندارد.

حقیقی با انتقاد از بالا بودن قیمت قطعه بندی مرغ در استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است و اگر شرایط قیمت مرغ تغییری نکرده بود قطعاً به سراغ قطعه بندی ها می‌رفتم.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان باید در بازار بر قطعه بندی مرغ کنترل کند و نباید اجازه داد هر کسی در این حوزه به میل خود عمل کند عنوان کرد: مرغ مورد نیاز بازار استان زنجان باید به هر ترتیبی که شده تامین شود و مهمترین موضوعی که در این حوزه مطرح می‌شود حفظ تعادل قیمت در بازار است که باید این موضوع در سطح استان اتفاق بیفتد.

استاندار زنجان در خصوص حل مشکلات آرد نانوایی‌ها خاطر نشان کرد: سهمیه آرد نانوایی ها مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و اگر لازم باشد سهمیه یک نانوایی افزایش یابد و یا نیاز به کاهش سهمیه یک نانوایی وجود دارد نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه با فروش آرد و خروج آرد از استان زنجان به شدت باید برخورد شود بیان کرد: خروج آرد از هر طریقی از استان قابل قبول نیست.

حقیقی همچنین با تاکید بر تامین آرد مورد نیاز روستاهای استان زنجان به ویژه روستاهایی که در مناطق صعب العبور قرار دارند گفت: هیچ یک از روستاهای استان زنجان نباید با مشکل کمبود آرد مواجه باشند.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش آرد ممنوع است بیان کرد: نیاز استان زنجان به آرد باید بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ذخیره شود و خروج آرد از استان باید کاملاً با هماهنگی اتفاق بیفتد و اینگونه نباشد که آرد را از استان خارج کرده و خودمان به دنبال آرد باشیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر