logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۸۲۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سیدافقهی در گفت‌وگو با موج رسا:

مثلت آمریکا، اسرائیل و عربستان شهادت شهید فخری‌زاده را رقم زد/ رژیم صهیونیستی در تفسیر پاسخ هوشمند ایران سردرگم شده است

مثلت-آمریکا،-اسرائیل-و-عربستان-شهادت-شهید-فخری‌زاده-را-رقم-زد-رژیم-صهیونیستی-در-تفسیر-پاسخ-هوشمند-ایران-سردرگم-شده-است
کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا گفت: بر اساس تفاهم انجام شده بین مثلت آمریکا، اسرائیل و عربستان، شهادت شهید فخری‌زاده رقم خورد.

سید هادی سیدافقهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: ترور شهید فخری‌زاده اولین ترور جنایتکارانه صهیونیست‌ها نبوده و دانشمندان هسته‌ای دیگری از جمله شهید شهریاری و شهید علیمحمدی در دوران اوباما به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حالی که خودش دارای بمب اتم است به صورت جدی باورش شده است که ایران به دنبال بمب اتم بوده در حالی که غنی‌سازی 20 درصدی ایران را تحمل نمی‌کند، افزود: برفرض محال اگر ایران به بمب اتم برسد در اینصورت با رژیم صهیونیستی برابر می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: جنگ رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی جنگ بقا و مرگ و زندگی است و از سپیده دم انقلاب اسلامی ایرانی‌ها شعار مرگ بر اسرائیل را سر داده و این رژیم جعلی را غده سرطانی می‌دانند که باید از صحنه روزگار محو شود و به همین دلیل در اندیشه اسرائیلی‌ها جمهوری اسلامی عزم خود را جزم کرده است که اسرائیل را از بین ببرد.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا یادآور شد: در طول 40 سال گذشته این نبرد دارای فراز و فرودهای مختلفی بوده و زمانی که اصلاح طلبان در ایران بر روی کار آمده‌اند، اسرائیلی‌ها فتیله نبرد را پایین کشیده و کاری نداشته‌اند و حتی ایران را مایل به صلح با آمریکا دیده‌اند.

سید افقهی با بیان اینکه بحث هسته‌ای هیچ وقت از نظر اسرائیلی‌ها دور نشده و فعالیت‌های اسرائیل تابعی از متغییری به نام دولت‌های برروی کار آمده در کاخ سفید بوده است، افزود: در دوره ترامپ بی‌انظباطی‌ها به اندازه‌ای افزایش یافت که ترامپ و دامادش موم دست نتانیاهو شده و معامله ننگینی همچون معامله نامشروع قرن بیرون آمد تا پرونده و طومار فلسطین را در هم بپیچند.

وی ادامه داد: در حالی که تنها 30 روز فرصت برای ترامپ باقی مانده است تا کاخ سفید را تحویل دهد، به همین دلیل چند روز پیش با تفاهم‌نامه‌ای بین آمریکا، نتانیاهو، و محمد بن سلمان تدابیری اندیشیده شده و چند موضوع از جمله عادی سازی روابط کشورهای عرب با اسرائیل مطرح شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دومین بحث در این نشست سه جانبه راه‌اندازی شوک منطقه‌ای بود تا مسیری برای بایدن برای تفاهم بر سربرجام و رفع برخی تحریم‌ها ایجاد نشود، ادامه داد: این سه نفر به دنبال این بودند تا با ایجاد شوک نظامی – امنیتی در منطقه زمین سوخته را تحویل جو بایدن بدهند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی موشک‌های بالستیک، حضور ایران در منطقه، روابط با همسایگان جنوبی را بر نمی‌تابند، افزود: در این نشست تصمیم بر این شد تا پدر صنعت هسته‌ای ایران به شهادت برسد.

سید افقهی تصریح کرد: در حال حاضر دستپاچگی نتانیاهو که باید برای فساد مالی به زندان برود و ترس بن سلمان از قتل خاشقچی و موقعیت متزلزل ترامپ موجب شده تا در نشست عربستان این سه کشور برای فرار از موقعیت‌های وحشتناکی که در آن قرار گرفته‌اند، به اقدامات سخیفی همچون شهادت شهید فخری‌زاده روی آورند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه چنین اقداماتی تنها به نفع اسرائیل بوده و بن سلمان و ترامپ بازیچه دست رژیم غاصب اسرائیل شده‌اند، که چنین عملیات سخیفی را پذیرفته‌اند، گفت: اما غافل از اینکه ایران دست و پا بسته نبوده و پاسخی هوشمند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به چنین اقدامات در زمان مناسب خواهد داد.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل در تفسیر پاسخ هوشمند مانده و سردرگم شده است، افزود: ایران اجازه نمی‌دهد ضربه دوم زده شود و قطعا پاسخ در خوری به این اقدام خواهد داد.

سید افقهی ادامه داد: باید این پاسخ به اندازه‌ای محکم و دردناک باشد که اسرائیل دیگر به فکر انجام چنین اقداماتی نباشد، اگر چه اسرائیل فکر می‌کند با چنین اقداماتی ایران را در صنایع نظامی و پهبادی ضعیف کرده و سلطان منطقه می‌شود و  نفت و گاز و گذرگاه‌های آبی را در ست می‌گیرد اما این خطای استراتژیکی است که ایران پاسخ آن را هوشمندانه خواهد داد.

وی پالس‌های مخابره شده به اسرائیل و آمریکا را از سوی برخی مسئولان ایرانی دلایل جرات انجام چنین کاری عنوان کرد و گفت: ظریف باید پاسخگو باشد که خسارت‌های عقب ‌نشینی آمریکا از برجام را چه کسی خواهد داد ایران علاف آمریکا نیست که هر جا بخواهد عقب بنشید و یا اقدامی انجام دهد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر