logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۸۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون کل وزیر بهداشت:

زنجیره انتقال کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی 90 درصد کاهش می‌یابد

زنجیره-انتقال-کرونا-با-اجرای-طرح-شهید-سلیمانی-90-درصد-کاهش-می‌یابد
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمک 33 میلیارد تومانی خیرین زنجانی برای مقابله با کرونا و آسیب‌دیدگان از این بیماری گفت: بیماران کرونایی، نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند تا به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی از منزل خود خارج نشوند.

به گزارش موج رسا; ایرج حریرچی امروز در نشست پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان زنجان اظهار داشت: در گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افرادی که تست کرونای آنان مثبت بود از منزل، خارج شده‌اند که برخی به دلیل بی‌مبالاتی بوده و بسیاری نیز به اجبار و جهت تامین معیشت خانواده، اقدام به این کار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به ازای یک فوتی به طور میانگین ۴۵۰ تا ۴۶۰ نفر مبتلا به کرونا در کشور وجود دارد لذا برای انجام تست باید به ازای هر یک فوتی این تعداد را مورد توجه قرار داد و مبتلایان را شناسایی کرد.

حریرچی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مدیریت بیماری کرونا در کشور گفت: طبق هدفگذاری انجام شده و با اجرای این طرح طی 3 ماه آینده ۹۰ درصد قطع زنجیره انتقال کرونا، ۵۰ درصد تعداد بستری‌ها و ۴۰ درصد موارد فوتی ناشی از این ویروس در کشور کاهش خواهد یافت.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ناظر اجرای طرح شهید سلیمانی است با اشاره به اِعمال محدودیت و تعطیلی‌های ۲ هفته‌ای از ابتدای آذرماه اظهار داشت: جهت رعایت مسائل معیشتی مردم ممکن است این محدودیت‌ها ادامه نیابد که در صورت بروز چنین امری، افزایش آگاهی‌های مردم اهمیت به‌سزایی دارد تا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موارد بهداشتی را با حساسیت رعایت کرده و از برگزاری مراسم و دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمعات اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم هم از طریق آموزش و هم از طریق اِعمال نظارت‌ها انجام می‌گیرد که اختیارات استانی در طرح شهید قاسم سلیمانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

حریرچی با اشاره به ابتکارات استانی در زمینه مقابله با کرونا افزود: حمایت‌های بسیج، سپاه، سایر سازمان‌های دولتی متولی امر، سازمان‌های مردم‌نهاد و جمعیت هلال احمر به مردم با توجه به روزهای سخت کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد و از طرفی در حال جنگ در ۲ جبهه کرونا و تحریم‌های ظالمانه هستیم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا به شدت، رشد اقتصادی تمام کشورها را کاهش داده است.

وی افزود: متاسفانه کشورمان به لحاظ تحریم‌های ظالمانه، رشد منفی اقتصادی را تجربه می‌کند که وضعیت معیشتی مردم نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دولت نیز توان محدودی دارد.

حریرچی اظهار داشت: استان کهکیلویه و بویراحمد، بالاترین میزان تست کرونایی نسبت به جمعیت را انجام داده و در حال حاضر این استان به همراه فارس، بهترین آمار مقابله با کرونا را دارند.

وی تصریح کرد: مسؤولان استانی نباید معطل نقص‌های مسئولان کشوری باشند زیرا استان‌هایی که منتظر مانده‌اند، باختند و خود استان‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند بنابراین باید تست‌های کرونا هدفمند گرفته شود.

حریرچی خاطرنشان کرد: فردی که بیش از ۲۰ دقیقه با فردی که تست کرونای وی مثبت شده در فضای بسته تماس داشته باشد در صورتی که تست کرونایش منفی شود نیز باید خود را قرنطینه کند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به ارزیابی انجام‌شده، استان زنجان در زمینه کرونا به لحاظ سیاسی، اجرایی، بهداشتی و درمانی عملکرد بسیار خوبی داشته که در این راستا باید نسبت به انجام تست‌های گسترده و هدفمند اقدام کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر