logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۸۲۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان:

مشکل همپوشانی بیمه‌ای هنوز هم به صفر نرسیده است/ 300 هزار نفر از روستانشینان زنجانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مشکل-همپوشانی-بیمه‌ای-هنوز-هم-به-صفر-نرسیده-است-300-هزار-نفر-از-روستانشینان-زنجانی-تحت-پوشش-بیمه-سلامت-هستند
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: جهت رفع همپوشانی بیمه‌ای، هنگام مراجعه شهروندان برای دریافت دفترچه بیمه سلامت، کد ملی آن‌ها بررسی شده و در صورتی که بیش از یک دفترچه داشته باشد، اعلام می‌شود که سایر دفترچه‌ها را حذف کند.

یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مشکل رفع همپوشانی بیمه، سالیان سال بوده و هنوز هم به صفر نرسیده است و زمانی حتی برخی افراد بودند که همزمان از 4 دفترچه درمانی هم برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون این موضوع به روال افتاده است، خاطرنشان کرد: شهروندان اختیار دارند که هرکدام از دفترچه‌ها که به نفع‌شان است را نگهداری کنند اما در هر صورت باید یک دفترچه درمانی داشته باشند.

شیویاری با تاکید بر اینکه کد ملی شهروندان هنگام تقاضای دریافت دفترچه بررسی می‌شود، تصریح کرد: تا زمانی که دفترچه‌های سایر صندوق‌ها را حذف نکنند، خدماتی از بیمه سلامت دریافت نمی‌کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا متقاضیان دفترچه بیمه سلامت جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در مقابل دفاتر پیشخوان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند ابتدا با مراجعه به سایت بیمه سلامت، درخواست خود را ثبت کرده و سپس با انتخاب دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت دفترچه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب سال 73 یکی از اهداف اصلی، یکسان کردن بیمه‌های پایه بود که تمام ایرانیان از یک نوع بیمه برخوردار شوند اما این قانون با چالش‌های جدی مواجه شد و سایر صندوق‌ها نخواستند که با بیمه سلامت، هماهنگ شوند.

شیویاری خاطرنشان کرد: مقاومت خاصی از طرف برخی سازمان‌ها صورت می‌گرفت زیرا هر کدام شرایط مربوط به خود را داشتند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که بیمه‌های پایه، یکسان نباشد، مشکلات همچنان پابرجا خواهد ماند، افزود: امیدواریم به مقطعی برسیم که همه از یک نوع دفترچه بیمه برخوردار شده و خدمات یکسان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مشکل همپوشانی بیمه، سالیان سال بوده و هنوز هم به صفر نرسیده است، گفت: قانون رفع همپوشانی بیمه، مربوط به دهه 80 است که متعاقب آن دستورالعملی برای رفع همپوشانی آمده و صدور دفترچه توسط صندوق‌های بیمه‌ای با بررسی کد ملی انجام می‌شود.

شیویاری با بیان اینکه 48 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از آن یعنی بیش از 300 هزار نفر، روستاییان بوده و بقیه شامل کارمندان، اقشار دیگر و درصد کمی هم بیمه سلامت ایرانیان هستند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان اظهار داشت: آمار رفع همپوشانی هنوز به صفر نرسیده اما در انتهای سال 96 جمعیت تحت پوشش روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر استان 414 هزار نفر بود که این آمار در انتهای سال 98 به 357 هزار نفر کاهش پیدا کرد و این کاهش، حاصل همان رفع همپوشانی است.

// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر