logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۸۱۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

حمل روغن خوراکی به استان زنجان توسط سپاه، اقدام ارزشمندی است/ دستور ویژه برای نظارت بر آرد نانوایی‌ها

حمل-روغن-خوراکی-به-استان-زنجان-توسط-سپاه،-اقدام-ارزشمندی-است-دستور-ویژه-برای-نظارت-بر-آرد-نانوایی‌ها
استاندار زنجان با اشاره به تقبل هزینه حمل‌ونقل روغن خوراکی از سایر استان‌ها به زنجان توسط سپاه انصارالمهدی(عج) گفت: این اقدام ارزشمندی است که باید به مردم گزارش شود همچنین باید مردم توجیه شوند که تمام کالاهای اساسی مورد نیاز به اندازه کافی در استان وجود دارد و نباید نگران باشند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان اظهار داشت: امروز، زمان کار کردن بوده و زمان این نیست که همدیگر را مقصر کنیم و انتظارم از مدیران این است که برای حل مشکل مردم و ایجاد آرامش در جامعه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات کنونی موجود در جامعه باید مقاومت کنیم که این مقاومت، ملزم به پرداخت هزینه بوده و اگر لازم باشد باید جان خود را نیز فدا کنیم زیرا افراد زیادی در راه مقاومت در این کشور از جان خود گذشته‌اند.

حقیقی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار باید راهبری داشته باشد، گفت: مصرف روزانه گوشت مرغ در استان 27 تُن است اما باید بررسی شود که چرا حتی برخی روزها با وجود توزیع 70 تُن مرغ گرم باز هم تفاوتی ایجاد نشده و بازار با مشکل مواجه است.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ گرم را پایین‌تر از سایر استان‌ها نگه داشته‌ایم اما این به معنای این نیست که اجازه دهیم مرغ از استان خارج شود چرا که این کار از لحاظ شرعی و قانونی، صحیح نیست.

استاندار زنجان افزود: علت کمبود برخی اقلام اساسی به‌رغم توزیع بیش از مورد نیاز در بازار این است که مردم، کالاها را خریده و انبار می‌کنند در حالی که باید جامعه را توجیه کنیم که تمام کالاهای اساسی به میزان مورد نیاز در استان وجود دارد.

وی گفت: از عملکرد مرکز نسبت به استان زنجان در توزیع نهاده‌های دامی، گلایه‌مندم زیرا زنجان، تنها استانی بود که هم در سال 97 و هم در سال 99 قیمت مرغ گرم را پایین‌تر از سایر استان‌ها نگه داشت و امروز هم که 30 درصد نهاده در اختیار استان قرار داده شده، تمام آن در بین مرغداران توزیع شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نتیجه تمام تلاش کارگروه تنظیم بازار در میدان عمل باید تنظیم نرخ باشد، اظهار داشت: اثر کار اعضای این کارگروه، کمتر از اثر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس نیست چرا که زمانی می‌توانیم در مقابله با کرونا موفق باشیم که در تنظیم بازار نیز موفق باشیم و در این زمینه، هیچ مسامحه‌ای با هیچ جایگاهی نباید باشد و تمام فروشگاه‌ها اقلام را باید به نرخ مصوب عرضه کنند.

حقیقی در خصوص مشکل نانوایی‌ها گفت: ظرف 48 ساعت آینده باید مصرف روزانه و همچنین میزان توزیع آرد به نانوایی‌ها احصا شده و در صورت نیاز، آرد لازم در اختیار آن‌ها قرار داه شود و نانوایی‌هایی که نیازی به آرد نداشته اما دست به شایعه می‌زنند باید شناسایی و جهت برخورد قانونی به مبادی ذی‌ربط و امنیتی معرفی شوند.

وی تاکید کرد: آردی که با تخصیص یارانه از سوی دولت در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد باید تبدیل به نان شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

حقیقی با بیان اینکه کرونا هم روزی از بین می‌رود و از این شرایط خارج می‌شویم، خاطرنشان کرد: کسی که بخواهد از شرایط موجود سوءاستفاده کند به شدت با وی برخورد می‌شود زیرا باید شرایط را در نظر گرفته و رعایت کنیم.

محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز گفت: وجود برخی اقلام با 3 نوع قیمت متفاوت در بازار و فروش مرغ گرم به قیمت بالاتر باید بررسی و برخورد لازم با متخلفان صورت پذیرد ضمن اینکه قیمت مرغ گرم در بازار، هر کیلو 21500 تومان است و نباید گران‌تر از آن فروخته شود و اگر هست باید برخورد انتظامی و قضایی صورت پذیرد زیرا نمی‌خواهیم پریشانی در حوزه بازار وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: برخی شرکت‌های پخش روغن نیز مصرف‌کنندگان را ملزم به خرید کالاهای دیگر در کنار روغن می‌کنند که این مورد نیز تشکیل پرونده شده و در صورت مشاهده مجدد باز هم برخورد لازم صورت می‌گیرد.

آبی‌پور خاطرنشان کرد: بارها تاکید شده و حسب دستور صریح استاندار محترم، هیچ اغماضی نسبت به کوتاهی هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی صورت نخواهد گرفت.

معاون استاندار زنجان تاکید کرد: از امروز رویکرد استانداری این است که ببیند که کدام دستگاه در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی می‌کند البته همکاری لازم توسط دستگاه‌ها صورت می‌پذیرد اما کافی نیست و با توجه به وضعیت کنونی در صورت مشاهده کوتاهی، بر اساس تکالیف قانونی برخورد خواهد شد// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر