logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۸۱۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
گفت‌وگو با دانشجوی موفق بسیجی؛

فعالیت در بسیج، عامل موفقیتم بود/ دانشجویان در کنار کادر درمان هستند

فعالیت-در-بسیج،-عامل-موفقیتم-بود-دانشجویان-در-کنار-کادر-درمان-هستند
حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج نه تنها لطمه‌ای به درس و زندگی‌اش وارد نکرده بلکه عامل موفقیت وی بوده که هم‌اکنون دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان معدل الف این دانشگاه است.

به گزارش موج رسا; هفته بسیج، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسن خلیلی، جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان برویم که فعالیت در بسیج را از دوران راهنمایی در مدرسه و همچنین پایگاه‌های بسیج محله آغاز کرده و امروز نیز با احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی در بسیج دانشجویی سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه از دوران تحصیل راهنمایی با بسیج و فضا این تشکیلات آشنا شدم، می‌گوید: وقتی که شخصیتی مثل حضرت امام خمینی(ره) در پیام به تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه در 2 آذرماه 1367 این‌طور عنوان می‌کنند که افتخارم این است که خود یک بسیجی‌ام، طبیعی است که هر شخصی متناسب با همین الگو در زندگی خودش باید بسیجی‌وار زندگی کند.

وی با بیان اینکه سعی و تلاشم بر این بوده که از زمان آشنایی تاکنون در مسیر و فضای بسیج قرار گرفته باشم، اظهار می‌کند: از راهنمایی و دبیرستان، وارد این فضا شده و کارهای مختلف از طریق بسیج محلات در زمان‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، و جهادی انجام داده‌ام اما فعالیت اصلی من در بسیج به دوران دانشجویی و فعالیت در بسیج دانشجویی برمی‌گردد که از سال 97 و همزمان با ورود به دانشگاه آغاز شده است و با افزایش شور و شوق، فعالیت‌ها، صمیمیت‌ها و ارتباطات نیز بیشتر و بهتر شده و امیدوارم که فعالیت‌ها من و دوستانم در بسیج دانشجویی، موثر واقع شده باشید.

 

*‌ اولویت در تمام مراحل زندگی باید فعالیت تشکیلاتی باشد

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص تاثیر بسیجی بودن در کسب موفقیت‌ها می‌گوید: سوال شاخصی که همیشه در بین دوستانی که کار تشکیلاتی به‌خصوص در فضای بسیج و مخصوصا دانشجویی کرده‌اند، وجود داشته این بوده که آیا فعالیت ما در تشکیلات، تاثیر مثبت و یا منفی به درس، زندگی و خانواده می‌گذارد؟ که پاسخ من این است که ما تنها وظیفه‌ای که داریم این است که اولویت اول ما این است که تمام مراحل زندگی از جمله درس و خانواده را در فعالیت تشکیلاتی در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه هر کدام از مراحل زندگی من برای خودش یک تشکیلات است، خاطرنشان می‌کند: تا وقتی که زندگی خودمان را در فضای یک تشکیلات بیاوریم قطعاً در تمام حوزه‌ها اگر با اصول و مسیر درست آن حوزه، حرکت کنیم در همه زمینه‌ها پیشرفت خواهیم کرد.

خلیلی تصریح می‌کند: فعالیت من در بسیج دانش‌آموزی، محلات و دانشجویی و بخش‌های مختلف دیگر نه تنها به درس، خانواده و ارتباطاتم لطمه نزده بلکه تاثیر مثبت هم داشته است و در دوران دانشجویی، قسمتی از زمان روزانه‌ام را درگیر تشکیلات و کارهای بسیج دانشجویی هستم اما با این وجود، کماکان به درس و سایر فعالیت‌هایم نیز می‌رسم و جزء رتبه‌های علمی بالا در فضای کلاس هستم.

وی تاکید می‌کند: فعالیت صحیح در تشکیلات و داشتن برنامه‌ریزی درست نه تنها مانع رشد مسیر علمی و سایر زمینه‌ها نخواهد شد بلکه یک نیروی محرکی برای این اتفاقات است.

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه اکنون دانشجوی ترم 5 پرستاری هستم، ابراز می‌کند: رتبه کنکورم حدود 5000 بود اما این را باید بگویم که قبولی در رشته‌های علوم پزشکی به مراتب سخت‌تر از رشته‌های دیگر است و در فضای کلاس نیز از نظر رشد علمی در این 5 ترم، اکثراً معدل «الف» بودم.

 جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به نقش بسیج در زمان‌ها و پیشرفت‌های مختلف جامعه می‌گوید: پاسخ این سوال را در تعریف رهبر معظم انقلاب اسلامی از بسیج می‌توان یافت که معظم‌له می‌فرمایند: بسیج، نیروی آماده و مخلصی است که هر وقت، نظام به آن نیاز داشت و هر مشکلی در ابعاد مختلف پیش امد به وسط میدان بیاید و تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی را مد نظرش داشته باشد.

وی اظهار می‌کند: قطعا شرایط امروز کشور در حوزه‌های مختلف آن‌طور که امام خمینی(ره) نیز فرمودند به بسیج نباید صرفاً به عنوان توان نظامی و دفاعی و نیروی آماده از بُعد دفاعی، متکی شود که اگر روزی از نظر نظامی، درگیری داشتیم از نیروهای بسیجی استفاده کنیم بلکه تمام صحنه‌های جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی در ابعاد مختلف، نیاز به حضور گسترده طیف‌های مختلف نیروهای حزب‌اللهی و بسیجی دارد چرا که اگر این نیروها بخواهند میدان را خالی کنند، طیف‌های دیگری نداریم که از آن‌ها استفاده کنیم.

خلیلی خاطرنشان می‌کند: اگر بخواهیم تعریف درست بسیج را به جامعه القا کنیم، نیاز عام مردم را می‌طلبد که در صحنه‌های مختلف، حضور داشته و کمک‌حال مسئولان نظام باشند تا بتوانیم مشکلاتی که برای کشور ایجاد می‌شود را برطرف کرده و پیروزمندانه از این مشکلات بیرون بیاییم.

 

*‌ برنامه‌های بسیج دانشجویی، منحصر به هفته بسیج نیست

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این حوزه در 6 معاونت در حال فعالیت است، می‌گوید: این معاونت‌ها شامل گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری، فرهنگی و اجتماعی، عملیات جهادی، رسانه، رشد و کادرسازی و علمی است که هر کدام از معاونت‌ها بر اساس شرایط، برنامه‌هایی را در مقاطع مختلف برای خود دارند که برای هفته بسیج نیز برنامه‌هایی در معاونت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی اجرا خواهد شد. معاونت گفتمان‌سازی در این 2 هفته اِعمال محدودیت‌ها که مصادف با هفته بسیج شده در یک اقدام بسیجی طی همکاری با معاونت بهداشت دانشگاه برای بازرسی اصناف در قالب تیم چندنفره فعالیت خواهد کرد و همینطور معاونت عملیات جهادی نیز در قالب برنامه‌های جهادی مثل سه‌شنبه‌های مهدوی در مناطق محروم سطح شهر برای آگاهی مردم از شرایط کرونا حضور می‌یابند و البته برنامه‌های دیگری هم برگزار خواهد شد که شاید در هفته بسیج اتفاق نیفتد اما به مناسبت این هفته، برنامه‌ریزی شده بود.

وی می‌افزاید: بخش عمده برنامه‌ها نیز به صورت مجازی بوده و برگزاری یک برنامه سخنرانی مورد نظر است که حوزه فرهنگی به صورت مجازی برگزار خواهد کرد ضمن اینکه حضور در بیمارستان و قدردانی از زحمات کادر درمان نیز برنامه دیگری است که در حوزه فرهنگی انجام خواهد شد.

 

*‌ فعالیت دانشجویان در کنار کادر درمان و توزیع بسته‌های معیشتی در دوران کرونا

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص فعالیت‌های این حوزه در دوران شیوع کرونا می‌گوید: در ماه‌های اخیر با توجه به فرمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بسیج و به‌خصوص بسیج دانشجویی صادر کردند، تیم‌های مختلف در فضای بسیج دانشجویی و به‌ویژه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در قالب تیم درمانی، آماده شد و تحت آموزش قرار گرفت و با سپری کردن دوره‌های لازم، تعداد زیادی اکنون در بخش‌های مختلف بیمارستان و در کنار کادر درمان در حال فعالیت هستند.

وی یادآور می‌شود: با توجه به اینکه کادر درمانی بیمارستان‌ها با قرار گرفتن در فضای کرونا خسته شده و بعد از مدتی، خودشان نیز مبتلا می‌شوند به همین دلیل و برای جبران کمبود نیرو، دانشجویان داوطلب رشته‌های مختلف به‌خصوص پرستاری، پزشکی، هوشبری و اتاق عمل در مراکز درمانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

خلیلی خاطرنشان می‌کند: در تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی نیز با توجه به فرمایش رهبر انقلاب، تیم‌های عملیات جهادی در قالب چند گروه و در چند مقطع، بسته‌های معیشتی را تامین و آماده کرده و تحویل خانواده‌های نیازمند کرده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر