logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۸۱۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با توزیع 220 هزار بسته معیشتی محقق شد؛

همتی مومنانه به بلندای عظمت پایتخت شور و شعور حسینی زنجان/ بسیج میدان‌دار کمک به نیازمندان

همتی-مومنانه-به-بلندای-عظمت-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-زنجان-بسیج-میدان‌دار-کمک-به-نیازمندان
در سه مرحله گذشته رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان، 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان جامعه توزیع شد.

به گزارش موج رسا; با آغاز انتشار ویروس کرونا در جهان و به تبع آن در استان زنجان، یکی از آثار سوء این بیماری تعطیلی کسب و کارها و متضرر شدن بسیاری از صنوف بود که موجب شد تا افراد بیشماری بیکار شده و یا بخشی از درآمد خود را از دست داده و برای ادامه مسیر زندگی نیازمند یاری همنوعان خود باشند.

هنگامی که در همه جهان فروشگاه‌های بزرگ مورد دستبرد قرار می‌گرفت و مردم برای به دست آوردن ارزاق عمومی خود با یکدیگر به مشکل برمی‌خوردند و درگیری‌های بیشماری به وجود می‌آمد اما در ایران رزمایشی از جنس مومنانه شکل گرفت که موجب تحیر مردم جهان است.

بسیج این بار هم پای کار آمد تا با دستگیری از نیازمندان و افراد متضرر شده از بیماری کرونا موجب شود تا مردم طعم تلخ فقر و بیکاری را نچشیده و خانواده‌ها از هم نپاشند.

 

*رزمایشی از جنس ایثار

مرحله اول رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه رزمایشی از جنس ایثار بود که مردم را به وحدت و کمک به یکدیگر دعوت کرد و همین رزمایش پایه‌ای شد تا در مناسبت‌های مختلف با توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی از نیازمندان دستگیری شود.

بسیج اگر چه از ابتدای همه‌گیری کووید 19 پای کار بود و نسبت به ضد عفونی معابر و محله‌ها اقدام می‌کرد و در کفن و دفن بیماران کرونایی اولین نقش را ایفا کرد اما با برگزاری رزمایشی به وسعت ایران سرافراز توانست گام بسیار بلندی برای رفع مشکلات جامعه بردارد.

مرحله اول رزمایش کمک مومنانه با لبیک به پیام مقام معظم رهبری و برای خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده و متضرر از کرونا آغاز شد در این مرحله بسیج زنجان نیز همچون عرصه‌های دیگر به میدان آمد و با شناسایی نیازمندان واقعی، دستان ناتوان نیازمندان را پر کرد.

مرحله دوم این رزمایش همزمان با ماه مبارک رمضان اجرایی شد که در سه فاز اول، نیمه و آخر این ماه بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع و بسیج در دورترین مناطق استان زنجان حضور یافت و این بسته‌ها را توزیع کرد.

 

*برگزاری بزرگترین رزمایش کمک مومنانه در یوم‌العباس

مرحله سوم این رزمایش در ماه محرم و با لبیک دوباره بسیج به منویات مقام معظم رهبری برگزار شد و در سه مرحله اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی شد، فاز اول این مرحله در اول ماه محرم بود اما زنجانی‌ها که به برگزاری یوم‌العباس شهره جهانی دارند، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه را به این روز جهانی گره زده و بزرگترین رزمایش کمک مومنانه را در کشور راه‌اندازی کردند.

این حرکت پایتخت شور و شعور حسینی زنجان بار دیگر چشم جهانیان را به این استان معطوف کرد و در حرکتی بی‌نظیر 30 میلیارد تومان کمک مومنانه در استان زنجان در بین نیازمندان توزیع شد.

یوم‌العباس برای زنجانی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مردم زنجان با عدم برگزاری دسته عزاداری عظیم حسینیه اعظم زنجان، جلوه‌ای از محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را با رزمایش کمک مومنانه به نمایش گذاشتند که این حرکت زنجانی‌ها موجب شد تا وزیر کشور در جلسه هئیت دولت از استان زنجان تقدیر کند.

مسئولان مختلفی پس از برگزاری این مرحله رزمایش به زنجان آمدند و از این حرکت بی‌نظیر تاریخی مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان تقدیر کردند تا باز هم نام زنجان آوازه جهانی یابد.

فاز دیگری از این رزمایش در آخر ماه محرم و فاز دیگری در آخر ماه صفر برگزار و بسته‌های معیشتی در دورترین نقاط استان به دست نیازمندان واقعی رسید.

اما با تاکیدات و بیانات اخیر مقام معظم رهبری برای ادامه برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، مرحله دیگری از این رزمایش همزمان با پنجم آذر، روز بسیج مستضعفین اجرایی می‌شود که باردیگر پایتخت شور و شعور حسینی جلوه دیگری از نوع دوستی را به نمایش خواهد گذاشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به برگزاری سه مرحله از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، اظهار داشت: تا کنون در سه مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان زنجان توزیع شده است.

وی از توزیع 150 سری جهیزیه در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و گفت: 5 هزار بسته نوشت افزار نیز در بین دانش آموزان استان زنجان در قالب این رزمایش توزیع شده است.

 

* 12500 نقطه زنجان ضد عفونی شد

این مسئول با بیان اینکه توزیع 10 هزار پرس غذای گرم در قالب رزمایش کمک مومنانه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بود، افزود: 12 هزار و 500 نقطه در استان زنجان در قالب این رزمایش ضد عفونی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از فعالیت 109 کارگاه تولید ماسک در استان خبرداد و گفت: تعداد 3 میلیون ماسک توسط این کارگاه‌ها در استان تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قرار گرفته است.

پیری با بیان اینکه توزیع 40 هزار بسته بهداشتی از دیگر برنامه‌های رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بوده است، افزود: 80 میلیارد تومان برآورد ریالی این کمک‌ها است.

این مسئول یادآور شد: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه جلوه زیبایی از همدلی و هم نوع دوستی مردم زنجان را به نمایش گذاشت و که در نوع خود بی‌نظیر بود.

رزمایش مواسات و همدلی از جمله انتظارات مقام معظم رهبری برای دستگیری از نیازمندان است که بسیج در کنار مردم و خیرین توانست این رزمایش را در مراحل گذشته به خوبی اجرایی کند و قرار است تا پایان سال این رزمایش ادامه یابد.  بسیج اگر دیروز در جبهه‌های حق علیه باطل در میدان مبارزه و در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی قرار داشت و پس از آن در عرصه‌های سازندگی، فرهنگی، عمران و آبادانی منشا خدمات بسیاری برای کشور بوده است امروز هم برای حل بحرانی همچون کووید 19 پای در رکاب است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر