logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۸۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در قرارگاه عملیاتی کرونا مطرح شد؛

زنجان، نیازمند ۷۰۰۰ تخت قرنطینه برای کنترل کووید ۱۹

زنجان،-نیازمند-۷۰۰۰-تخت-قرنطینه-برای-کنترل-کووید-۱۹
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آماده سازی یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی خبرداد و گفت: باید ۷ هزار تخت برای سالم ماندن سایر افراد خانواده برای قرنطینه در استان پیش‌بینی شود.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان زنجان، با اشاره به اجرای این طرح در زنجان،اظهار کرد: اگر از ظرفیت‌ها درست استفاده شده و همه پای کار باشند، این طرح به خوبی اجرایی می‌شود.

صائینی ادامه داد: وظیفه قرارگاه کرونا عملیاتی بوده و نباید مصوبه محور باشد چرا که ستاد استانی می‌تواند مصوبات را اجرایی کند.

وی فائق آمدن و کنترل بیماری کووید۱۹ را از اهداف طرح شهید قاسم سلیمانی عنوان و خاطرنشان کرد: هفت راهبرد برای این طرح پیش‌بینی شده است که باید در استان عملیاتی شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پای کاربودن سپاه استان و شخص فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برای اجرای این طرح خبرداد و گفت: تست‌های سریع در استان پیش‌بینی شده است که نیازمند تیم مراقبت بیشتری است.

صائینی از آماده سازی یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی خبرداد و گفت: باید ۷ هزار تخت برای سالم ماندن سایر افراد خانواده برای قرنطینه در استان پیش‌بینی شود.

وی از تعیین مسئول هر خانواده در سطح استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان خبرداد و افزود: همه کسری‌های موجود و کمبود خدمات جامع سلامت مطرح شده است.

این مسئول بیان کرد: مناطق حاشیه شهرها در قالب طرح تحول سلامت در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارند و تست‌های سریع در استان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برضرورت قرنطینه معکوس سالمندان در استان زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد بیماران کووید ۱۹ در زنجان سالمندان هستند.

صائینی با بیان اینکه نباید بسیج را در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تنها گذاشت و باید دستگاه‌های اجرایی کمک کنند، بیان داشت: جمعیت هلال احمر باید به گروه‌های نظارت استان اضافه شوند تا در سه ماه به اهداف تعیین شده برسیم.

مسیح‌الله سلطانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجاننیز در ادامه این جلسه  با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در استان زنجان،اظهارداشت: این قرارگاه در همه شهرستان‌های استان زنجان تشکیل شده است.

مسیح‌الله سلطانی برضرورت پیگیری مصوبات قرارگاه عملیاتی کرونا تاکید کرد و گفت: در صورت عدم اجرایی شدن مصوبات تذکرات لازم به دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در دستگاه‌های عضو باید این قرارگاه تشکیل و تیم‌های بازرسی فعال باشند، افزود: طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت محله‌محور و خانواده محور در استان زنجان آغاز شده است.

ملکناز نجفی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر