logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۸۱۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وقتی همت نتیجه می‌دهد

روحیه بسیجی زعفران کار زنجانی را کارآفرین کرد/ ایجاد زمینه اشتغال برای 40 نفر در یک ماه

روحیه-بسیجی-زعفران-کار-زنجانی-را-کارآفرین-کرد-ایجاد-زمینه-اشتغال-برای-40-نفر-در-یک-ماه
زعفران کار زنجانی با قدرت و روحیه بسیجی، به کشت زعفران روی آورد که این کار از او یک کارآفرین آفرید.

به گزارش موج رسا; رضا انصاری یکی از بسیجیان استان زنجان است که با روحیه جهادی و بسیجی و با تحقیق و بررسی وضعیت کشت زعفران در شهرستان خرم‌دره موفق شد در روستای محل زندگی خود کاشت زعفران را امتحان کرده و امروز تنها زعفران کار محل زندگی خود باشد.

این کارآفرین زنجانی با صرف فعل توانستن با کمک برادر و خانواده خود موفق شد تا کشت زعفران را در روستای خود به یک محصول نهایی تبدیل کرده و زمینه اشتغال را برای اهالی روستای خود فراهم کند.

این کشاورز قلعه حسینیه از هشت سال پیش فعالیت‌های کشاورزی خود را منوط به کشت زعفران کرد و با برداشت این محصول نام خود را در زمره کارآفرینان استان زنجان ثبت کرده و در آمدی به مراتب بیش از محصولات کشاورزی کسب کرده است.

رضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار داشت: از 10 سال پیش از طریق یکی از بستگان در خصوص کشت زعفران در مشهد اطلاعاتی مبنی بر درآمد خوب این محصول  کسب کردم که این امر نقطه شروعی برای فعالیت در این عرصه شد.

وی با بیان اینکه ابتدا اقدام به مطالعه در این زمینه کردم و متوجه شدم سلطانیه خاستگاه زعفران کشور بوده اما اکنون به بوته فراموشی سپرده شده است، افزود: اقلیم مناطقی همچون سلطانیه، ابهر و خرم‌دره در استان زنجان با اقلیم مشهد، قائنات و تربت حیدریه همخوانی دارد و می توان در زمینه کشت زعفران اقدام کرد.

این کارآفرین ادامه داد: دو سال پس از کاشت زعفران، محصول به دست آمده نسبت به زعفران‌های موجود در بازار دارای کیفیت بهتری بود که این امر موجب شد تا با خرید پیازچه حدود نیم هکتار از زمین خود را به کاشت زعفران اختصاص دهم.

انصاری با اشاره به اینکه برای کاشت زعفران در منطقه به 20 نفر در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه مشاوره دادم، افزود: این افراد نیز امسال زعفران خوبی را کشت کرده‌اند.

وی میزان اشتغالزایی این محصول را بالا عنوان کرد و گفت: اشتغال این محصول در مراحل کاشت و برداشت گل و پاک کردن آن است که هر روز به طور متوسط 5 نفر محصول را برداشت کرده و روزانه 40 نفر نیز در پاک کردن محصول فعالیت می‌کنند.

این کارآفرین بسیجی ادامه داد: کاشت محصول زعفران هزینه‌بر بوده و ضروری است مسئولان برای حمایت از کاشت این محصول تسهیلات به کشاورزان ارائه کنند تا در زمان محصول دهی بتوانند تسهیلات خود را پرداخت کنند.

انصاری برضرورت حمایت مسئولان جهاد کشاورزی از کشاورزان برای افزایش کاشت محصول زعفران تاکید کرد و گفت: زعفران محصول بسیار کم آبی است که در مقایسه با  لوبیا که باید در سال حداقل 15 بار آب دهی شود، دو برابر لوبیا سود دهی داشته، زحمت کمتر و اشتغالزایی بالایی دارد ضمن اینکه زعفران محصول ارز آوری است.

وی گفت: روحیه بسیجی و تلاشگری نیروی محرکه‌ای برای تلاش و کوشش بیشتر و حمایت از اقتصاد کشور است که مرا نیز همین روحیه به سمت کارآفرینی هدایت کرد.

کارآفرین بسیجی معتقد است: اگر کارآفرین نباشد چرخ‌های اقتصاد به کندی می‌چرخد، باید دولت و مجلس از کارآفرینان حمایت کنند تا مردم به جای سرمایه‌گذاری در بازارهای طلا و دلار وارد چرخه تولید شده و چرخ اقتصاد را به حرکت درآورند.

وی نبود بسته‌بندی برای زعفران را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: نبود بسته‌بندی موجب شده تا این محصول ارز آور به قیمت کلیویی 20 میلیون تومان به افغانستان و دبی صادر شده و این کشورها زعفران ایران را به مبلغ 45 میلیون تومان به اسپانیا صادر کرده و این کشور نیز با بسته‌بندی مناسب، محصول را به قیمت 150 میلیون تومان در بازارهای جهانی به فروش برساند.

این کارآفرین ادامه داد: زعفران محصول پر برکتی بوده و به عنوان یکی از مشاغل خانگی می‌تواند مورد حمایت قرار گیرد تا زمینه اشتغال برای افراد بیشتری فراهم شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر