logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۸۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان زنجان:

با ورود نیروهای بسیج به کمک کادر درمان برویم/ مشکلی در صدور دستورات قضایی نداریم

با-ورود-نیروهای-بسیج-به-کمک-کادر-درمان-برویم-مشکلی-در-صدور-دستورات-قضایی-نداریم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: جزئیات طرح باید به صورت جدی رصد شود زیرا هنوز ساختار و ساز کار زیربنایی برای اجرای طرح، فراهم نشده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محسن کرمی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا ویروس اظهار داشت: در تمام مبادی شهرها باید ابزار کنترلی وجود داشته باشد و نیرو به تنهایی نمی‌تواند خودروها را در ترددهای پرسرعت، رصد کند و این امر، نیازمند تدبیر است.

وی تصریح کرد: صدور برخی از دستورات، ریسک است اما با این وجود، مشکلی در صدور دستورات قضایی نداریم اما در ضمانت اجرای طرح مشکل داریم.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه اگر طرح، ضمانت اجرایی نداشته باشد نباید نیروها را در وسط میدان، بلاتکلیف بگذاریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به گفته مسئولان علوم پزشکی، روزانه 500 نفر، آزمایش مثبت شناسایی می‌شود اگر بخواهیم با اجرای طرح این افراد را به قرنطینه بفرستیم بین 50 تا 80 درصد، مقاومت خواهند کرد که ساز کاری برای آن تعریف نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم تاکنون حتی یک قانون در ارتباط با کرونا مصوب نشده تا بدانیم وقتی فردی برای اجرای طرح، مقاومت می‌کند با وی چه کنیم؟

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه با آمدن تست‌های جدید، حجم شناسایی‌ها نیز افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: ضمانت اجرا باید مشخص شود تا ماموران بسیج، بهداشت و انتظامی را بلاتکلیف در وسط میدان، رها نکنیم.

*‌ کادر بهداشت و درمان را یاری کنیم

دادستان زنجان با بیان اینکه تنها اقدامی که برای درمان کرونا انجام می‌شود فقط در داخل مراکز درمانی بوده هیچ اقدامی در بیرون انجام نمی‌شود، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند از ظرفیت درمان سنتی نباید غفلت کرد ضمن اینکه امروز به‌رغم افزایش تولید مواد ضدعفونی‌کننده از ضدعفونی‌های معابر که در ابتدای شیوع کرونا انجام می‌شد، خبری نیست.

حجت‌الاسلام کرمی اظهار داشت: بازار و اصناف را تعطیل می‌کنیم اما مردم همچنان در خیابان‌ها تردد می‌کنند که باید تدبیری برای ضدعفونی مسیرها، لاستیک خودروها و حتی کف پای شهروندان در هنگام ورود به اماکن عمومی مانند فروشگاه‌های عرضه اقلام ضروری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت روحی بیماران در داخل بیمارستان‌ها نامطلوب است، خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان، خیلی پرتلاش هستند و البته خسته هم شده‌اند که باید در اجرای طرح با ورود نیروهای بسیج به یاری کادر بهداشت و درمان برویم.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: ورود همراه برای بیماران ممنوع است در حالی که همان بیماران، کارهای شخصی و خواسته هایی دارند که باید برطرف شود اما در غربت قرار گرفته و با تهدید روحی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان نیز بیش از این توانایی ندارند که باید نیروهای بسیجی به یاری این کادر بشتابند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر