logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۸۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش موج رسا از قطعی گاز 14 روستای ماهنشان؛

زمستان نیامده، سرما امان روستاییان شهرستان ماهنشان را بُرید/ شرکت گاز: قطعی گاز امر عادی است! + فیلم

زمستان-نیامده،-سرما-امان-روستاییان-شهرستان-ماهنشان-را-بُرید-شرکت-گاز:-قطعی-گاز-امر-عادی-است!-+-فیلم
گاز 14 روستا که در مناطق کوهستانی شهرستان ماهنشان قرار دارند قطع شده و گاها اهالی این روستاها در طول روز و شبهای سرد پاییز بدون گاز گذران زندگی می‌کنند.

به گزارش موج رسا;شهرستان ماهنشان با وجود اینکه معادن مهم استان زنجان را در خود دارد و منبع ثروت استان زنجان محسوب می‌شود اما با این وجود شهرستان کمتر توسعه یافته استان است و روستاییان این شهرستان با مشکلاتی زیادی دسته پنجه نرم می‌کنند و صدای مشکلات اهالی روستاهای ماهنشان کمتر به گوش مسئولان می رسد و بیشتر با مشکلات خود می‌سازند و می‌سوزند.

گازرسانی به 14 روستای ماهنشان با 1276 خانوار به روش جدید CNG انجام می‌شود اما در این ایام از فصل سرد سال اهالی این روستاها با مشکلاتی از قبیل کاهش فشار گاز، قطعی مقطعی و گاها قطعی شبانه گاز مواجه می‌شوند.

مردم اهالی روستاهای آلمالو و سهند سفلی ماهنشان درخواست رسیدگی به مشکل گاز را از مسئولان شهرستان ماهنشان داشتند اما مسئولان ماهنشان گویا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودند، اهالی این روستاها اکنون چشم امیدشان به مسئولان استانی است تا شاید به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

یکی از اهالی روستای آلمالو در مورد عدم تحمل سرمای طاقت فرسا می‌گوید: با توجه به اینکه گاز روستاهای بالا دست ماهشنان سی ان جی است و منطقه نیز منطقه سردسیر استان بوده، افزایش مصرف باعث افت فشار شدید گاز شده است.

یکی دیگر از اهالی این روستا نیز در مورد مشکل گاز منطقه گفت: روستای آلمالو از ایستگاه توزیع گاز فاصله زیادی دارد و تقریبا در انتهای خط لوله قرار گرفته و فشار گاز در این روستا به صورت ضعیف احساس می‌شود و گاها جریان گاز به طور کامل قطع می‌شود.

وی گفت: در این فصل از سال چون سهمیه نفت سفید این روستا نیز کاملا قطع شده اهالی روستا با مشکل جدی مواجه شدند.

بررسی‌های موج رسا در گفت وگو با اهالی منطقه نشان می دهد که مردم این روستاها از بی‌توجهی مسئولان گلایه‌مند هستند و شرایط را غیر قابل تحمل عنوان می‌کنند.

نادر رابطی مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در پاسخ به پیگیری موج رسا برای حل مشکلات اهالی این روستاها گفت: گاز 14 روستای ماهنشان از طریق سی‌ان‌جی تامین می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گاز این روستاها از ماهنشان توسط کامیون‌ها به ایستگاه این 14 روستا حمل شده و به خط لوله توزیع تزریق می‌شود.

رابطی با تاکید براینکه گاز این روستاها تا اجرای عملیات خط لوله دائمی از طریق سی‌ان‌جی تامین می‌شود گفت: تامین گاز این روستاها به خاطر کوهستانی بودن منطقه به صورت سی‌ان‌جی انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: برای اینکه پایداری گاز در این روستاها اتفاق بیفتد عملیات انتقال خط لوله گاز به این روستاها در دست اقدام بوده و جزو اولویتهای شرکت گاز است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان قطعی گاز در این روستاها را یک امر عادی عنوان کرد و افزود: قطعی گاز در خود شهر زنجان نیز گاها اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: تا انتقال خط لوله، قطعی‌ گاز به صورت مقطعی شاید اتفاق بیفتد اما تلاش خود را بکار میگیریم تا مشکلی در ایام سرد سال برای اهالی این روستاها ایجاد نشود.

رابطی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از قطعی گاز در این روستاها افزود: نسبت به افزایش تعداد ماشین‌های حمل گاز سی‌ان‌جی از ماهنشان به ایستگاه توزیع گاز این روستاها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چون منطقه یک منطقه سردسیر بوده و مصرف گاز نیز در این منطقه بالا است این احتمال وجود دارد که گاها یک وقفه‌ای اتفاق بیفتد ابراز کرد: در حال حاضر گاز این روستاها تامین می‌شود و مشکل خاصی در این روستاها نخواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان بیان کرد: خط تقویتی برای گازرسانی این روستاها ایجاد شده و به صورت کامل مشکل را برطرف خواهیم کرد.

وی در مورد مشکل ضعیف بودن گاز در این روستاها نیز ابراز کرد: گاز این روستاها از یک مخزن تامین می‌شود و روستاهایی که از ایستگاه توزیع دور هستند با افت فشار مواجه می‌شوند و رگلاتور درب منازل خودکار گاز را قطع می‌کند که در این شرایط روستاییان باید با مامور گاز جهت برقراری اتصال گاز تماس بگیرند.

رابطی با تاکید براینکه تمهیدات برای جلوگیری از این مشکل انجام شده است گفت: در منطقه برای هر دو، سه روستا یک نفر به عنوان گازبان در نظر گرفته شده و مشکلات اتصال را برطرف می‌کند.

مهردار سلطانی معاون عمرانی استاندار نیز در مورد گاز رسانی این 14 روستای ماهنشان به موج رسا گفت: گاز این روستاها به شبکه پایدار متصل خواهد شد که این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا زودتر اتفاق بیفتد اکنون تامین گاز این روستاها به روش سی‌ان‌جی به صورت موقتی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: مشکلات قطعی گاز این روستاها را پیگیری می‌کنیم و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام خواهیم کرد.//ع

در فیلم زیر مشکل گاز روستای سهند سفلی را از زبان یکی از اهالی می‌بینید: 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر