logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۸۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

مساجد با کمک معتمدین در رزمایش کمک مومنانه پیشتاز باشند

مساجد-با-کمک-معتمدین-در-رزمایش-کمک-مومنانه-پیشتاز-باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام، مسئولان برای حل مشکلات مردم از همه سزوارتر هستند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در شورای اداری استان زنجان اظهارداشت:  گاهی افراد به مسائل به صورت جزیره‌ای نگاه و اظهارنظر می‌کنند و نتایجی می‌گیرند، اما وقتی از جهان بینی برخوردار بوده و از بالا به مسائل نگاه شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: لازمه ایمان استقامت است و اگر ایمان باشد و ثبات قدمی در کار نباشد، آن ایمان لقلقه زبان است و افرادی که ایمان به خداوند متعال و معاد دارند می‌توانند در مسیر درست گام بردارند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: افرادی که با نرخ روز حرکت می‌کنند نمی‌توانند راه استقامت را در پیش بگیرند چرا که مومن واقعی سختی و دشواری‌های دنیا را محلی برای امتحان الهی می‌داند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان افزود: ۴۲ سال است ملت ایران امتحان خود را داده و نتیجه را نیز گرفته است و مردم با ایمان و استقامت در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: استقامت موجب امداد غیبی و نصرت الهی شده و غفلت موجب فراموش شدن مسئله اصلی می‌شود اگر چه امروز شرایط کرونا و اضطرابی که استکبار جهانی به جوامع تزریق می‌کند، وجود دارد اما داشتن ایمان و عدم توجه به باغ سبزهای دروغین می‌تواند جامعه را مصون نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در کوران بزرگ نشده و مشکلات را ندیده‌اند یا الکی خوش می‌شوند و یا الکی غمگین، افزود: باید بدانیم اگر کسی دنیا را محل آسایش و آرامش بداند اشتباه کرده است.

امام جمعه زنجان یادآورشد: لازمه دنیا سختی‌ها و دشواری‌ها آن است همچنانکه وعده نصرت الهی محقق می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه گلایه‌ها از وضع اقتصادی وجود دارد اما فقط با انتقاد و اعتراض مشکلات حل نمی‌شود بلکه باید با نظارت و کنترل بیشتر جلوی سوء استفاده را گرفت.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: دنیا از کرونا متاثر شده است و عده‌ای آسیب دیده‌اند و باید برای کنترل این بحران جوانان اعلام آمادگی کرده و وارد میدان شوند.

وی برضرورت ادامه نهضت و رزمایش مواسات،همدلی و کمک مومنانه تاکید کرد و گفت: باید این رزمایش محله محور حرکت کرده و مساجد با کمک معتمدین پیشتاز باشند.

امام جمعه زنجان گفت: کرونا میدان امتحان سختی است و مسئولان برای حل مشکلات مردم از همه سزوارتر هستند.

محدودیت‌های جدید از روز شنبه اعمال می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: محدودیت‌ها متناسب با رنگ شهرها از شنبه بر اساس تصمیم ملی ستاد کرونا در استان زنجان اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به مدت دو هفته اجرایی می‌شود، افزود: رویکرد گذشته رویکرد استانی بود اما محدودیت‌های جدید بر اساس شهرها خواهد بود.

این مسئول برضرورت افزایش کمک مردم برای کنترل انتشار کرونا تاکید کرد و گفت: با کنترل مطلوب شرایط میزان محدودیت‌ها کاهش می‌یابد.

مراکز صنعتی و تولیدی تعطیل نشده و مراکزی که می‌توانند غذای بیرون بر ارائه کنند، در مدت محدودیت فعالیت می‌کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر