logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۸۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

بودجه شفاف و بدون کسری عامل مهمی برای ثبات بازار سرمایه است

بودجه-شفاف-و-بدون-کسری-عامل-مهمی-برای-ثبات-بازار-سرمایه-است
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه بودجه شفاف و بدون کسری عامل مهمی برای ثبات بازار سرمایه است، گفت: در صورت تثبیت نرخ ارز، عملکرد با ثبات حقوقی‌ها و تزریق مناسب یک درصد از صندوق توسعه ملی روند شاخص‌های بازار بورس پایدارتر می‌شود.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: میزان کسری بودجه دولت از مسائل مهم اقتصادی است و هر چه بودجه با کسری بیشتری مواجه باشد بازارها به سوی حالت تورمی حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر بودجه منطقی بوده و با صرفه‌جویی دولت و شرکت‌های دولتی همراه باشد می‌تواند فاز تورمی را خنثی کند، افزود: با توجه به مصوبات بودجه، بازارها می‌توانند برداشت‌هایی داشته باشند و به همین دلیل هر چه قدر بودجه شفاف بوده و از افزایش پایه پولی و استقراض دور باشد سینگال مثبتی تلقی می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: افزایش درآمدهای غیر نفتی و پایدار و صرفه‌جویی دولت از محل بودجه عمومی به ایجاد شرایط اقتصاد پایدار کمک می‌کند.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در کشور ما بازار بورس با دلار و نرخ ارز هماهنگ است، ادامه داد: بخش اعظم نرخ ارز با توجه به انتظارات تورمی شکل می‌گیرد.

محمودی اصل با بیان اینکه با حذف ترامپ از انتخابات آمریکا می‌توان به وضیعت بازار امیدوار بود تا تثبیت شود، بیان داشت: تثبیت قیمت ارز باعث افت قیمت قیمت آن شده و ادامه دار بودن این شرایط موجب تثبیت در بلند مدت می‌شود.

وی یادآور شد: می‌توانیم با فرض عدم افزایش نرخ سود بانکی بازار بورس را به عنوان بازار جذاب که افت‌های پی‌درپی داشته است در نظر بگیریم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز، عملکرد با ثبات حقوقی‌ها و تزریق مناسب یک درصد از صندوق توسعه ملی روند برای بازار سرمایه را پایدار کرده و موجب افزایش شاخص‌ها می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر