logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۸۰۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان:

بیمه سلامت بیش از 4 میلیون تومان از هزینه بیماران کرونایی را پرداخت می‌کند

بیمه-سلامت-بیش-از-4-میلیون-تومان-از-هزینه-بیماران-کرونایی-را-پرداخت-می‌کند
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه طبق برآوردها میانگین هزینه هر بیمار کرونایی 5 میلیون و 400 هزار تومان است، گفت: با توجه به تقبل 90 درصدی هزینه‌ها توسط بیمه سلامت، حداقل 4 میلیون و 100 هزار تومان از هزینه هر بیمار کرونایی را بیمه سلامت، متقبل می‌شود

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در شورای اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: به جز داروهایی وارداتی، اکثر داروهای مورد استفاده برای بیماران کرونایی، تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافقی که اخیراً صورت گرفته، تمام داروهای مورد نظر که با نظارت وزارت بهداشت برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود نیز تحت پوشش قرار گرفته است.

شیویاری با بیان اینکه از لحاظ درمان و سلامت در شرایط خاصی قرار داریم، افزود: حدود 41 میلیون نفر در سطح کشور و بیش از 48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت و این بیمه با افزایش روزانه بیماران کرونایی، هزینه‌های سرسام‌آوری را متحمل می‌شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به گروه‌های هدف و آحاد مختلف جامعه از طریق اصحاب رسانه، یکی از وظایف اصلی سازمان است، گفت: مطمئناً این اطلاع‌رسانی، نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در ارتقای سطح سلامت جامعه خواهد بود و بیمه‌شدگان، حق دارند که از اخرین اقدامات و برنامه‌ای سازمان مطلع باشند.

وی با بیان اینکه ما برای ارباب رجوع، سنگ تمام می‌گذاریم و خود را موظف به ارائه بهترین خدامت می‌دانیم، اظهار داشت: گاهی ارباب رجوع نسبت به انجام نشدن تقاضای خود گلایه می‌کنند اما با استفاده از چهارچوب و قوانین و با استعلام از سازمان، تلاش می‌کنیم تا حد امکان، مشکل مربوطه را برطرف کنیم.

شیویاری، شفاف‌سازی را یکی دیگر از اهداف سازمان بیان کرد و افزود: بیمه‌شدگان باید بدانند که با جان و دل از حق بیمه و سرانه‌ای که به صندوق بیمه سلامت واریز می‌کنند به نحو احسن صیانت می‌شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه تمام مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد کرونا لازم‌الاجرا است، گفت: مراجعاتی از سوی مردم بود که بسیاری از آن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها و مشکل به‌وجودآمده در سبد معیشتی آن‌ها قادر به پرداخت سرانه حق بیمه خود نبودند که بر اساس مصوبه ستاد کرونا اعتبار بیمه‌شدگانی که دفترچه آن‌ها بر اساس قانون وسع، صادر می‌شد تا پایان سال، تمدید شد.

وی افزود: درخواست صدور دفترچه برای اولین بار نیز برای این دسته از گروه‌ها رایگان است.

شیویاری با بیان اینکه صدور دفترچه بر اساس قانون وسع برای دهک‌های درامدی یک، 2 و 3 رایگان است، خاطرنشان کرد: سایر دهک‌های درآمدی بین 50 تا 100 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر