logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۸۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه زنجان خبر داد

همکاری قرارگاه پیشرفت وآبادانی زنجان در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در روستاها

همکاری-قرارگاه-پیشرفت-وآبادانی-زنجان-در-اجرای-طرح-توسعه-مشاغل-خانگی-در-روستاها
مسئول کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان از همکاری این نهاد با اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ثبت نام واجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در روستاهای تحت پوشش این قرارگاه خبر داد.

به گزارش موج رسا; داود داداشی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر و قابل توجه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسه مشاغل خانگی به همت اداره کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی آغاز شده و قرارگاه پیشرفت وآبادانی استان کمک کار این دو نهاد در روستاهای تحت پوشش است، افزود: سهم استان زنجان از طرح توسعه مشاغل خانگی هزار و۸۰۰ نفر بوده و استقبال بانوان زنجانی از مشاغل خانگی بیشتر از مردان است.

مسئول کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با اشاره به اینکه در این رابطه  جلسات مختلف توجیهی در روستاهای هدف قرارگاه برگزار و از متقاضیان ثبت نام به عمل آمده است، عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و ایجاد شغل برای افراد توانمند و بیکار در روستاهای محروم می باشد.

داداشی یادآور شد: فرشبافی، خیاطی ، زنبورداری، دامداری، ملیله کاری، قلم زنی، ترجمه زبان انگلیسی و... از رشته های مورد نظر برای ثبت نام افراد در این طرح است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام بر اساس رشته های اعلام شده می باشد و افراد براساس نیاز تحت آموزش قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: در این طرح پس از آموزش و راه اندازی شغل خانگی روستایی، گروه های پشتیبان از مشاغل خانگی حمایت کرده و برای محصولات تولید شده بازاررسانی انجام می دهند.//

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر