logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۸۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد؛

تخصیص یارانه بذر برای تولیدکنندکنندگان گیاهان دارویی در زنجان

تخصیص-یارانه-بذر-برای-تولیدکنندکنندگان-گیاهان-دارویی-در-زنجان
مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان از تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی در زنجان خبرداد و گفت: تکمیل زنجیره گیاهان دارویی در استان زنجان روند توسعه کشت را تسهیل کرده است.

مظفر یوسفی پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تشکیل زنجیره گیاهان دارویی در استان زنجان اظهار کرد: برای نخستین‌بار در کشور زنجیره گیاهان دارویی در استان زنجان تکمیل شد.

وی بیان کرد: همه گیاهان دارویی در استان زنجان فرآوری شده و خرید آن نیز به صورت تضمینی انجام می‌شود.

مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه خرید زعفران نیز توسط واحدهای فرآوری فعال در استان زنجان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: صنایع فعال در استان زنجان با کشاورزانی که در حوزه کشت گیاهان دارویی فعالیت دارند قرار منعقد می‌کند و خرید محصولات را به صورت تضمینی انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: تامین نهاده‌، تسهیلات بانکی و خرید از طریق شرکت‌های پشتیبان سازمان جهادکشاورزی انجام می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه یارانه حمایتی بذر برای کشاورزانی که در کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران در نظر گرفته شده است ابراز کرد: سالانه این بذر در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 5 واحد در سطح استان زنجان در حوزه فرآوری محصولات گیاهی فعالیت دارند ابراز کرد: این واحدها کارهای فرآوری، بسته‌بندی، گلاب‌گیری، اسانس و بسته‌بندی گل زعفران انجام می‌دهند.

مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه در خصوص میزان تولید گل محمدی د سطح استان زنجان ابراز کرد: میزان سطح زیر کشت گل محمدی در استان زنجان 107.7 هکتار است.

وی با بیان اینکه امسال 124 تن گل محمدی در استان زنجان تولید شده و روانه بازار شد ابراز کرد: قیمت فروش هر کیلوگرم گل محمدی تازه نیز 25 تا 35 تومان در بازار عرضه می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر