logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۸۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

مجمع عمومی هیات کشتی استان زنجان با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد

مجمع-عمومی-هیات-کشتی-استان-زنجان-با-حضور-رئیس-فدراسیون-برگزار-شد
مجمع عمومی عادی سالانه هیات کشتی استان زنجان روز پنج‌شنبه با حضور علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که طی برنامه‌ای 2 روزه به زنجان سفر کرده است، امروز در مجمع عمومی عادی سالانه هیات کشتی این استان شرکت کرد.

وی گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرد اول از نظر سیاستگذاری و اعتبارات ورزشی در استان بوده و هیات کشتی باید با ایشان هماهنگ و تعامل داشته باشند.

دبیر با بیان اینکه کشتی زنجان، استعداد پیشرفت و توسعه و کسب افتخارات بیشتر را دارد، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و بالا آمدن باید سه ضلع مربی، ورزشکار و داور همراه با یکدیگر و در همه ابعاد، بالا بیایند.

وی با بیان اینکه باخت یک تیم در مسابقات لیگ برتر مهم نیست، تصریح کرد: تمام ورزشکاران، روزی در مسابقات خود باخته‌اند تا اینکه به مرز قهرمانی رسیده‌اند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: حضور تیم شهدای استان زنجان در مسابقات لیگ برتر سبب می‌شود نوجوانان و نونهالان این استان نیز در آینده انگیزه‌ای برای وارد شدن به این رشته ورزشی داشته باشند.

وی با اشاره به کمک 40 میلیون تومانی اداره کل ورزش و جوانان استان به تیم کشتی آزاد استان برای حضور در مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: این کمک در سال‌های آینده به میزان 400 میلیون تومان یعنی 10 برابر برای استان زنجان ثمر خواهد داشت.

دبیر خاطرنشان کرد: هر زمانی که اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کند، فدراسیون کشتی این آمادگی را دارد که از مربیان مطرح کشور برای ارائه آموزش به استان زنجان اعزام کند تا به پیشرفت و رونق هرچه بیشتر این رشته ورزشی در استان کمک کند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌های مختلف برای ورزش کشتی استان استفاده کنید که در این زمینه لازم است هیات کشتی، تفاهمنامه‌هایی را با دستگاه‌هایی که ظرفیت و امکانات لازم دارند، امضا کند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به دغدغه‌های خود گفت: در حال حاضر کشتی در 2 بخش کمیت و کیفیت، دغدغه دارد.

دبیر با بیان اینکه وقتی کمیت بالا باشد، قدرت انتخاب نیز بالا می‌رود، اظهار داشت: مانند فوتبال برزیل که برای آن‌ها به یک صنعت تبدیل شده، می‌توان تیم ملی کشتی خوبی از بین ورزشکاران زیاد انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بالا بودن کمیت مانند دهه 70 در یک وزن بیش از 20 نفر ورزشکار پیدا می‌شود که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

دبیر، کیفیت را دغدغه دوم بیان کرد و افزود: اگر کمیت بالا باشد کیفیت را هم می‌توان افزایش داد.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی، ورزش ملی ایران بوده و قدمت چندین هزار ساله دارد، گفت: نباید بگذاریم این افتخار از دست بود.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع توسعه ورزش کشتی کشور اظهار داشت: این سند با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در حال تدوین بوده که در صورت تکمیل و تصویب به هیات‌های استانی نیز ابلاغ می‌شود.

دبیر خاطرنشان کرد: این سند، وضعیت کشتی کشور در سال 2028 را هدفگذاری کرده است.

علی خلیلی چچکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با اشاره به توجه ویژه رئیس فدراسیون کشتی به استان‌ها گفت: انتصاب محمد نادری به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی ساحل، نشان از توجه رئیس فدراسیون به ظرفیت‌های استانی دارد.

وی اظهار داشت: استان زنجان، ریشه در رشته ورزشی کشتی دارد و قهرمانان و استعدادهای سرشاری در جوانان این استان وجود دارد.

خلیلی خاطرنشان کرد: در گذشته شاید بی‌مهری‌هایی نسبت به کشتی زنجان می‌شد اما امیدواریم با حمایت‌های آقای دبیر، کشتی‌گیران زنجانی تقویت شده و میثم نصیری، قهرمان جهان را در مسابقات المپیک ببینیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ورزش همگانی و هم قهرمانی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با این حال، وظیفه داریم که برای سلامتی جامعه تلاش کنیم و در این راستا در حال تدوین طرح‌هایی جهت ارائه به ستاد کرونا هستیم تا ورزش همگانی را در بین مردم توسعه دهیم زیرا ورزش، یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از بیماری است.

وی افزود: ورزشکارانی که به کرونا مبتلا شده و درگیری شدید ریوی هم داشتند به دلیل قوی بودن جسم به راحتی توانستند دوران بیماری خود را سپری کنند.

عباس محمدی، رئیس هیات کشتی استان زنجان نیز با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند، گفت: متاسفانه به دلیل تعطیلی باشگاه‌ها از جمله کشتی که جزء رشته‌های پربرخورد است، نتوانستیم آنطور که باید در خدمت جامعه کشتی باشیم.

وی اظهار داشت: با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان فقط مجوز تمرین برای کشتی‌گیران ملی‌پوش صادر شد.

محمدی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری تعیین مسئولان هیات بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات در دی‌ماه سال 98 خاطرنشان کرد: غیر از دبیر و خزانه‌دار هیات، تمام مسئولان کمیته‌های هیات کشتی استان زنجان با رای‌گیری در شورای سیاستگذاری و با خرد جمعی، انتخاب شده‌اند.

رئیس هیات کشتی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده طی این مدت از جمله پیگیری تفاهمنامه با اداره کل آموزش و پرورش و مساعدت مالی به هیات‌های شهرستانی، گفت: با حضور افراد شایسته در کمیته‌های هیات، امیدواریم شاهد رشد این رشته ورزشی در استان و شهرستان‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه مسائل مالی، یکی از مشکلات اصلی هیات کشتی استان زنجان است، اظهار داشت: کمیته اقتصادی و جذب اسپانسر در هیات کشتی تشکیل شده و نمی‌خواهیم مشکلات مالی به صورت مقطعی حل شود بلکه می‌خواهیم سالانه حمایت‌هایی از ورزش کشتی استان به صورت مستمر انجام شود.

محمدی با اشاره به حضور تیم کشتی شهدای زنجان در مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ناچیی که داشتیم نتیجه بدی کسب نکردیم و همین حضور در مسابقات، تحرکی در کشتی استان ایجاد کرد.

رئیس هیات کشتی استان زنجان تصریح کرد: در مسابقات لیگ دسته 2 کشور با تیمی متشکل از ورزشکاران کاملا بومی حضور خواهیم یافت.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر