logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۸۰۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن کلیوی استان زنجان:

1600 بیمار کلیوی در استان زنجان از چرخه دیالیز خارج شدند

1600-بیمار-کلیوی-در-استان-زنجان-از-چرخه-دیالیز-خارج-شدند
رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با بیان اینکه 2 هزار پرونده کلیوی در بخش امور بیماران تشکیل شده است گفت: از این تعداد یک هزار و 600 بیمار کلیوی از چرخه دیالیز خارج شدند.

به گزارش موج رسا; محمدرضا طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا شرایط را در وضعیت خاصی قرار داده است اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی همه بیماران دیالیزی بیمارستان ولیعصر(عج) را با 25 تخت دیالیز به بخش دیالیز انجمن کلیوی منتقل کرد.

وی با تاکید براینکه این موضوع فرصتی برای دانشگاه علوم پزشکی برای کاستن بار درمانی بیماران دیالیزی مخصوصا برای بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان بود تصریح کرد: با این اتفاق بیماران دیالیزی به یک بخش آرام و با خدمات بسیار مناسب منتقل شدند.

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با تاکید براینکه انجمن کلیوی استان در بخش دیالیز و هم پیوند بیماران کلیوی با حساسیت بیشتری وارد شده است ابراز کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا خدمات درمانی و معیشتی ارائه شده برای بیماران کلیوی با حساسیت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی بیشتر در معرض آسیب کرونا هستند و به دلیل استفاده از داروهای خاص سیستم ایمنی بدن آنها پایین‌تر است ابراز کرد: شرایطی که در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا ایجاد شده کار را برای ما در خدمات رسانی به بیماران سنگین‌تر کرده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه به دلیل حساسیت موضوع از نیروهای متخصص استفاده می‌کنیم بیان کرد: برای افزایش کمک‌های مردمی نیز اقدامات لازم انجام شده و در تلاش هستیم خدمات ارائه شده برای بیماران کلیوی مطلوب باشد.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر نزدیک به 2 هزار پرونده کلیوی در بخش امور بیماران تشکیل شده است گفت: تنها انجمن کلیوی در کشور هستیم که پرونده‌های مراقبتی داریم و تلاش کردیم بیماران واجد شرایط پیوند را نیز با معرفی به پزشکان معالج از چرخه دیالیز خارج کنیم.

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با تاکید براینکه از 2 هزار پرونده نزدیک به یک هزار و 600 بیمار را از چرخه دیالیز خارج کرده و به زندگی سالم برگرداندیم افزود: 400 بیمار دیالیزی در بیمارستان بهمن و مرکز شفای بیماران انجمن کلیوی زنجان و همچنین در 6 مرکز شهرستانی تحت درمان دیالیز قرار دارند.

وی با تاکید براینکه خدماتی که در زنجان برای بیماران کلیوی ارائه می‌شود در سطح شهرستان‌ها نیز وجود دارد افزود: بیماران کلیوی شهرستانها نیز از خدمات انجمن بی‌بهره نیستند.

طهماسبی در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته ملی بیماری‌های کلیوی اشاره کرد و  گفت: بازارچه همدلی را هر ساله در این هفته در مراکز فرهنگی با همکاری شهرداری برگزار می‌کردیم که امسال به دلیل شیوه بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته ملی بیماران کلیوی امسال کرونا فرصتی برای همدلی با بیماران کلیوی تعیین شده است افزود: بیشترین هدف ما امسال ارائه خدمات درمانی و معیشتی برای بیماران کلیوی است که ما در تلاش هستیم بیماران به غیر از درد بیماری درد اجتماعی نداشته باشند.

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با تاکید براینکه بیشتر عامل بیماری کلیوی، دیابت و فشار خون است و اگر مراقب این مسئله نباشیم با شیوع  بیماریهای کلیوی مواجه خواهیم بود بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی و با نصب بنر در سطح شهر جهت جلوگیری از مبتلا شدن افراد به بیماری کلیوی انجام می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر