logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۸۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس فدراسیون کشتی در گفت وگو با موج رسا:

نگران آینده کشتی هستیم/ دلایل مهم افت ورزش اول کشور

نگران-آینده-کشتی-هستیم-دلایل-مهم-افت-ورزش-اول-کشور
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه بحرانی که کشتی کشور با آن موجه شده، اُفت کمیت و کیفیت کشتی‌گیران است، گفت: از طرفی نیز با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌ایم که از این فرصت، استفاده کرده و برای بررسی دلایل افت ورزش کشتی کشور به تمام استان‌ها سفر می‌کنم.

علیرضا دبیر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در این سفرها بررسی کلی از آخرین وضعیت کشتی استان‌ها می‌کنیم تا ببینیم چه کمکی از سوی فدراسیون و همچنین از سوی مسئولین استانی برای توسعه ورزش کشتی می‌توان انجام داد.

وی در خصوص عدم حمایت مالی از تیم‌های کشتی استانی علی‌رغم وجود ظرفیت‌ها و تیم‌های خوب، خاطرنشان کرد: این موضوع، یک رابطه 2 طرفه است یعنی هیات کشتی به دنبال اسپانسر قوی است و از طرفی هم خودش باید قوی باشد زیرا اگر قوی باشد می‌تواند اسپانسر قوی بگیرد و در واقع، هیات کشتی و اسپانسر مالی، لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

دبیر ابراز کرد: امیدواریم کشتی استان زنجان به اندازه‌ای قوی شود که برای کمک کردن به دنبال آن بیایند هرچند شروع این کار، سخت است اما باید استارت را زد زیرا واقعیت این است که با اعتبارات دولتی و ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها نمی‌توان امور کشتی را پیگیری کرد.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه زنجان، یک استان صنعتی است، گفت: امیدواریم در هیات کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان با تعامل و تفاهم خود بتوانند اسپانسرهایی را جذب کنند.

وی با بیان اینکه در بررسی علل افول کشتی کشور به بیش از 10 دلیل مهم رسیدیم، اظهار داشت: یکی از این دلایل، بودجه ناکافی است زیرا اعتبارات در زیرساخت‌ها، جوایز قهرمانان، حقوق مربیان و تبلیغ برای ورزش کشتی بسیار اثرگذار است.

دبیر در خصوص تعطیلی باشگاه‌های ورزشی با بیان اینکه جان و سلامتی انسان‌ها برای تمام مردم و مسئولان مهم است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نگران تیم‌های ملی هستیم اما بیشتر از آن نگران 3 سال آینده کشتی هستیم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای مثال؛ الان مسابقات انتخابی و لیگ برتر کشتی از تلویزیون پخش می‌شود اما بچه 8 یا 10 ساله‌ای که کشتی را از تلویزیون می‌بیند و دوست دارد به باشگاه برود، این امکان برایش فراهم نیست.

دبیر با بیان اینکه با این وضع تا 2 الی 3 سال بعد، کشتی ما خالی خواهد بود، اظهار داشت: این یک خطر جدی است و نتایج و عواقب تعطیلی امروز باشگاه‌ها خودش را در 2 یا 3 سال آینده نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام آن‌هایی که وارد ورزش کشتی شده‌اند، هر کدام یک انگیزه‌ای داشته‌اند، خاطرنشان کرد: اما الان باشگاهی وجود ندارد که علاقه‌مندان در آن حضور یابند ضمن اینکه انجام تست روزانه کرونا برای شرکت در باشگاه نیز امکان ندارد همچنین ورزشکار بعد از تمرین، وارد جامعه شده و در معرض خطر است.

به گزارش موج رسا؛ علیرضا دبیر جهت انجام سفر 2 روزه به زنجان آمده که حضور در مجمع عمومی عادی سالانه هیات کشتی و دیدار با امام جمعه، استاندار و شهردار زنجان از جمله برنامه‌های وی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر