logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۸۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان خبرداد

خطر بیماری آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در استان زنجان

خطر-بیماری-آنفولانزای-فوق‌حاد-پرندگان-در-استان-زنجان
معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با اشاره به افزایش کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه شمالی گفت: احتمال انتقال این بیماری از طریق پرندگان مهاجر به استان زنجان وجود دارد.

مجید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فصل مهاجرت پرندگان فصلی اظهار کرد: در کشورهای اطراف به ویژه شمالی کانون‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان رو به افزایش است و احتمال انتقال این بیماری از طریق پرندگان مهاجر به استان زنجان وجود دارد.

وی تصریح کرد: هشدارهای لازم به مرغداریها داده شده و همه مرغداریها موارد مطرح شده را رعایت می‌کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با تاکید براینکه روستاییان باید این هشدار را جدی بگیرند افزود: روستاییان باید مراقبت‌ پرندگان مهاجر باشند.

وی با تاکید براینکه به خاطر این بیماری محیط زیست کاملا شکار را ممنوع اعلام کرده است افزود: در تالاب‌ها نیز این خطر وجود دارد و از مردم می‌خواهیم به جد از شکار پرندگان خودداری کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه این بیماری به انسان قابل انتقال بوده و بسیار خطرناک است افزود: انتقال این بیماری به انسان تقریبا مساوی با مرگ است.

وی با تاکید بر اینکه انتشار این ویروس خیلی سریع و گسترده‌تر از ویروس کرونا بوده و از دام به انسان سریعا انتقال می‌یابد بیان کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری از انتشار این ویروس باید جدی گرفته شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با تاکید براینکه استان زنجان در مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد عنوان کرد: احتمال انتقال این ویروس از طریق پرندگان وجود دارد اما تا به امروز خوشبختانه هیچ موردی از این بیماری در سطح استان مشاهده نشده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر