logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۸۰۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در زنجان/ خط و نشان استاندار زنجان برای متخلفان پروتکل‌های بهداشتی

راه‌اندازی-قرارگاه-عملیاتی-مبارزه-با-کرونا-در-زنجان-خط-و-نشان-استاندار-زنجان-برای-متخلفان-پروتکل‌های-بهداشتی
قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا جهت اجرای تدابیر ابلاغی رهبری معظم انقلاب اسلامی در چهل و یکمین جلسه ستاد ملی کرونا و همچنین تحقق محورهای هشت‌گانه ابلاغی رئیس‌جمهوری با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش موج رسا; استاندار زنجان سه‌شنبه شب در ستاد کرونا استان گفت: قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا باید به صورت جدی و اجرایی در سریع‌ترین زمان به وظایف خود عمل کرده و خودش را نشان دهد.

فتح‌اله حقیقی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه به معنای حذف ستاد کرونا و کمیته‌های آن نیست، تصریح کرد: ستاد کرونا استان با قدرت به وظایف خود عمل کرده و قرارگاه نیز در استان با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز به ترتیب با مسئولیت فرمانداران و بخشداران تشکیل می‌شود و گزارش‌های آن نیز به صورت روزانه و هفتگی باید به استان ارائه شود.

وی افزود: قرارگاه باید ضمن آسیب‌شناسی، دلایل عدم اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی کرونا را بررسی کند.

حقیقی با اشاره به وظایف کمیته اطلاع‌رسانی و جو روانی قرارگاه اظهار داشت: این کمیته باید ضمن رصد دقیق اخبار مرتبط با کرونا با افرادی که برخلاف مصوبات ستاد ملی و استانی، قرارگاه عملیاتی و سیاست‌های ابلاغی مصاحبه می‌کنند و خبر منتشر می‌کنند طبق ضوابط و قوانین برخورد کند. 

وی خاطرنشان کرد: نباید ببینیم که در رسانه‌ها هرکس هرچه دلش می‌خواهد بنویسد زیرا این کار با ذهنیت جامعه بازی می‌کند در حالی که جامعه باید آرامش داشته باشد. 

استاندار زنجان گفت: با هرکدام از دستگاه‌ها، اصناف و افرادی که پس از گذشت ۹ ماه از شیوع کرونا به هیچ راهی، مستقیم نبوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید در چهارچوب قانون، برخورد شود. 

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی اظهار داشت: دانشمندان ایران و دنیا متفق‌القول هستند که شست‌وشوی مداوم دست‌ها، فاصله‌‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید رعایت شود.

حقیقی تاکید کرد: بر این اساس، فردی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ضمن محروم شدن از حقوق اجتماعی در صورت ابتلا نیز باید هزینه‌های بیمارستان را به صورت قیمت تمام‌شده پرداخت کنند. 

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و برنامه تجمعی تحت هر عنوانی ممنوع است، گفت: تمام مطب‌ها نیز باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند. 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هرگونه تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم‌ پزشکی برای مبارزه با کرونا باید تامین شود، خاطرنشان کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز مورد نیاز بیمارستان‌های استان برای تمام شرایط اضطراری باید تامین شود و هیچ مشکل اعتباری در این رابطه وجود ندارد. 

حقیقی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برنامه راهبردی محله‌محور برای رویارویی با کووید ۱۹ گفت: این موضوع نیز توسط علوم‌ پزشکی بررسی شود.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با بیان اینکه همچنان در پیک بیماری قرار داریم‌، گفت: روند افزایشی را با شیب ملایم طی می‌کنیم. 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۶۵۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده و نقاهتگاه‌ها نیز فعال شده‌اند و ۲۰ نفر در نقاهتگاه‌ها تحت مراقبت هستند. 

قزلباش خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر نمونه‌گیری سرپایی شده و نمونه آزمایشگاهی بیش از ۲۴ هزار نفر، مثبت شناسایی شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه سومین آزمایشگاه تست کرونا در فاز اول در حوزه بهداشت، راه‌اندازی شده است، افزود: با راه‌اندازی فازهای بعدی، میزان تست‌های شناسایی سرپایی با حجم و سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر