logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۸۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد؛

برداشت زعفران از 64 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان

برداشت-زعفران-از-64-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان
مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به برداشت زعفران از 64 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان گفت: در کشت زعفران در اول راهیم اما هر سال شاهد توسعه کشت در سطح استان هستیم.

مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به توسعه کشت زعفران در استان زنجان اظهار کرد: کشت زعفران در استان زنجان چند سالی است که در حال توسعه بوده و جوانان زیادی به سمت تولید زعفران در استان زنجان گرایش پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امسال 64.3 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت زعفران رفته است تصریح کرد: ماهنشان بیشترین تولید زعفران استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: میزان سطح زیر کشت زعفران در شهرستان‌های ماهنشان 15.4 هکتار، خدابنده 14.14 هکتار، زنجان 13 هکتار، ابهر 8.6 هکتار، سلطانیه 7.8 هکتار، خرمده 3 هکتار و طارم 0.3 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه در کشت زعفران در اول راهیم و برنامه‌ریزی جهادکشاورزی افزایش توسعه کشت این محصول در استان است ابراز کرد: استان زنجان ظرفیت خوبی برای کشت این محصول دارد و شرایط آب و هوایی استان نیز برای کشت آن مساعد است.

یوسفی‌پور با تاکید براینکه میزان تولید زعفران در استان زنجان 2.5 تا 3 کیلوگرم در هکتار است افزود: میانگین کشوری حدود 3.7 کیلوگرم در هکتار است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید سالانه زعفران در استان زنجان 116.5 کیلوگرم است خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار 10 تا 12 میلیون تومان است.

مدیر امو باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه جوانان به راحتی می‌توانند با کشت زعفران در استان زنجان درآمد بالایی داشته باشند افزود: حمایت‌های لازم نیز از کشاورزانی که علاقه‌مند کشت زعفران هستند، انجام می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر