logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۸۰۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان:

نرخ سواری‌ها این هفته در استان زنجان یکسان سازی می‌شود

نرخ-سواری‌ها-این-هفته-در-استان-زنجان-یکسان-سازی-می‌شود
معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کاهش مسافر برون شهری و بین‌المللی بخش خدمات مسافری را مستاصل و موجب کوچ رانندگان از بخش مسافر به بخش کالا شده است.

علی مدقالچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کاهش مسافر به دلیل وضعیت انتشار ویروس کرونا، موجب ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر در استان زنجان شده است.

وی با بیان اینکه ادامه وضعیت برای برخی از رانندگان غیر ممکن شده است، افزود: این افراد اتوبوس خود را فروخته و با خرید کامیون در بخش کالایی فعالیت می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: قیمت هر اتوبوس برون شهری 4.5 میلیارد تومان است که به دلیل کاهش مسافر رانندگان متضرر شده و نمی‌توانند در این بخش فعالیت کنند.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا بخش حمل‌و‌نقل پس از کرونا نیز همچنان سرپا باشد، افزود: هزینه‌های نگهداری اتوبوس بالا بوده و با کاهش میزان درآمد بخش خصوصی امکان فعالیت نخواهد داشت.

مدقالچی تصریح کرد: بخش خصوصی همواره به دنبال منافع خود بوده و به صلاح خود عمل می‌کند و اگر به صلاح نباشد از بخش خارج می‌شود.

وی با اشاره به لغو سفرهای بین‌المللی اتوبوسی به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر هیچ مسافرتی به کشورهای مختلف جهان از جمله ترکیه، عراق، سوریه و گرجستان که مقاصد سفر برای هم استانی‌ها هستند، انجام نمی‌شود.

این مسئول بیان داشت: مشکلات به وجود آمده به دلیل ادامه دار بودن انتشار ویروس کرونا به یژه کاهش چشمگیر مسافر موجب شده تا بخش خدمات مسافری مستاصل شده و به فکر چاره دیگری برای کسب درآمد باشد.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: اقتصادی کردن صنعت حمل‌و‌نقل از برنامه‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است که برنامه‌های اولویت‌دار در این زمینه انجام می‌شود.

مدقالچی از یکسان سازی نرخ سواری‌ها در  هفته جاری خبرداد و گفت: برخی مسیرها همچون ماهنشان - دندی نرخ‌ها مناسب نیست و باید نرخ گذاری جدید انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر