logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۸۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان:

بیمارستان امام حسین(ع) زنجان دومین بیمارستان کشور در راه‎اندازی زایمان در آب

بیمارستان-امام-حسین(ع)-زنجان-دومین-بیمارستان-کشور-در-راه‎اندازی-زایمان-در-آب

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته بیمارستان امام حسین (ع) زنجان در انجام زایمان در آب و راه اندازی شیوه‎های زایمان بدون درد به عنوان دومین بیمارستان تامین اجتماعی کشور معرفی شده است.

 علی محمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیماستان امام حسین (ع) در زمینه کاهش عمل سزارین و زایمان در آب و زایمان بی درد در سال گذشته در سطح بیمارستانهای تامین اجتماعی سراسر کشور سرآمد بوده است.

وی تصریح کرد: بخش زایمان بیمارستان امام حسین (ع)  از بخشهای پیشرو بوده و بعنوان دومین بیمارستان تامین اجتماعی در سطح کشور ، زایمان در آب با موفقیت عملیاتی شده است.

 

*میزان سزارین در بیمارستان امام حسین (ع) 11.6 درصد بوده است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به کاهش میزان سزارین در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ابراز کرد: یکی از شاخص های سلامت مادران و نوزدان ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین است که در این راستا میزان سزارین در بیمارستان امام حسین (ع) 11.6 درصد بوده است که این میزان برابر با آمار کشورهای پیشرفته است.

محمدی با بیان وظایف متعدد ماماها عنوان کرد:  آموزشهای قبل و بعد از ازدواج ، دوران بارداری ، آماده کردن ذهنی والدین برای پدر یا مادر شدن  از وظایف اصلی و ذاتی ماماها به شمار می آید.

وی با تبیین شعارو دستورالعمل جهانی روز ماما ابراز کرد: کنفدراسیون جهانی ماما برای امسال شعار " ماماها ، مادران و خانواده کنار هم در طول زندگی " را انتخاب کرده است که انتخاب این شعار نشان از نقش بسیار پررنگ ماماها در ایجاد یک زندگی سالم را نشان می‎دهد.

 

*ماماها وظیفه دارند با فعالیت خود میزان مرگ و میر مادران و نوزدان را کاهش دهند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه کنفدراسیون جهانی ماما همه ساله دستورالعمل و پلن کاری ماماهای جهان را تعیین می‎کند، تصریح کرد: طبق این پلن کاری ماماها وظیفه دارند با فعالیت خود میزان مرگ و میر مادران و نوزدان را کاهش داده و اهمیت زایمان را در حفظ و نجات جان مادران و نوزدان را به مردم تبیین و آموزش دهند.

محمدی خاطرنشان کرد:  روزانه 1600 مادر در سراسر جهان متاسفانه بعلت عوارض زایمان فوت می‎کنند که با تدابیر لازم بیش از 90% آن قابل کنترل و پیشگیری است.

مدیر درمان استان اهمیت جایگاه پرستاری را بسیار مهم برشمرد واظهار داشت اهمیت ماماها از این حیث بیشتر است که ماماها با جان دو انسان سروکار دارند./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر