logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۷۹۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در شورای فرهنگ عمومی زنجان مطرح شد؛

بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب، آمریکا و ایادی آن را به گوشه رینگ کشاند/ موسسات قرآنی نیازمند توجه هستند

بیانات-حکیمانه-رهبر-معظم-انقلاب،-آمریکا-و-ایادی-آن-را-به-گوشه-رینگ-کشاند-موسسات-قرآنی-نیازمند-توجه-هستند
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بیانات مقام معظم رهبری استکبار جهانی به ویژه آمریکا را به گوشه رینگ برد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، برضرورت عملیاتی شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی آثار و برکات خوبی برای جامعه زندان‌های استان دارد.

وی گفت: موسسات قرآنی در حال احتضار هستند و فعالیت‌های این موسسات هنوز به درجه مطلوبی که انتظار مقام معظم رهبری است، نرسیده است.

امام جمعه زنجان برضرورت گزارش‌دهی شعور حسینی زنجانی‌ها در یوم‌العباس امسال به شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد و گفت: این گزارش باید به ولایتمداری مردم زنجان اشاره خوبی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری توجه به رزمایش کمک مومنانه است، افزود: باید حضور در صحنه کمک مومنانه باید پررنگ تر باشد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان باید مورد توجه رسانه‌ها باشد چرا که بیانات حکیمانه ایشان آمریکا و ایادی آن را به گوشه رینگ کشاند.

وی گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری سیاست ما در مورد آمریکا با تغییر اشخاص تغییر نمی‌کند و کلماتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد بار معنایی خوبی داشت و موجب شد تا طمع دشمنان به نظام اسلامی افزایش نیابد.

«فاطمه کرباسی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این جلسه، اظهارداشت: طبق گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نرخ رشد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با میزان رشد ۱۷.۲۱ درصد به جایگاه نهم کشوری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ محور ر کلی و ۱۰ محور جزئی بررسی‌ها انجام شده است،افزود: جایگاه استان در رتبه خوب قرار گرفته است.

مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح تربیت ۶۰۰ حافظ قرآنی در بین زندانیان استان زنجان، اظهارداشت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

جوادی بیان داشت: طرح قرآنی رحمت در بین زندانیان استان زنجان اجرایی می‌شود چرا که اجرای طرح‌های درست موجب کاهش آمار بازگشت افراد به زندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با اهداف مختلفی از جمله تبدیل زندان‌ها به دانشگاه نیکی برگزار و زمینه ارتقای تحصیلی همه زندانیان را فراهم می‌کند.

قاسمی کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این جلسه اظهارداشت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با کشور با همکاری موسسات قرآنی در زنجان برگزار می‌شود.

وی گفت: ثبت‌نام این آزمون از اول تا بیستم دی‌ماه در سه رشته انجام و آزمون در اسفندماه برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۴۷ موسسه قرآنی در استان زنجان، بیان داشت: تسهیلات کم بهره به موسسات قرآنی ارائه و برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه،مناسب سازی معابر برای سالمندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر از سوی بهزیستی بررسی می‌شود.

میرزایی ادامه داد: در جشنواره شهید رجایی مناسب سازی معابر به عنوان یکی از آیتم‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه است.

وی با اشاره به ارزیابی ۵۱ دستگاه اجرایی در خصوص مناسب سازی، بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده مناسب سازی معابر بهبود یافته است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر