logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۷۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در آستانه انتخابات انجام می شود؛

وعده های انتخاباتی به سبک دولت تدبیر در زنجان/ از طرح روشنگری آموزش و پرورش تا وعده انتخاباتی معاون استاندار زنجان برای دهیاران

وعده-های-انتخاباتی-به-سبک-دولت-تدبیر-در-زنجان-از-طرح-روشنگری-آموزش-و-پرورش-تا-وعده-انتخاباتی-معاون-استاندار-زنجان-برای-دهیاران

در آستانه انتخابات برخی مسئولان زنجانی برای رای آوری دولت تدبیر وعده ها و شعارهای را می دهند که دور از اخلاق انتخاباتی است.

به گزارش موج رسا; این روزها یاران پوششی روحانی در مناظرات بیشتر بر سر زبانها است اما هیچ کس از یاران پوششی روحانی در استانها نمی‌گوید، برخی از مسئولان در جلسات طوری سخن می‌گویند که انگار ایفای نقش جهانگیری به صورت بخش‌نامه به استانها ابلاغ شده است.

جمله معروف حسن روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری که خطاب به ملت ایران گفت که چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که کسی نیازی به یارانه نقدی نداشته باشد هنوز هم از ذهن مردم و به خصوص جوانان بیرون نرفته است و این سئوال اکنون مطرح است که آیا آن رونق اقتصادی اکنون حاصل شده است؟

دولت یازدهم بعد از قولهای زیبا به مردم سکان مدیریت اجرایی کشور را با شعار تدبیر و امید و با محوریت چرخش چرخ اقتصاد و زندگی مردم بر عهده گرفت و در این مدت چه رئیس جمهور و چه دیگر مسئولان دولتی از جمله استانداران قول تحول اقتصادی را بیانات خود به چند ماه آینده موکول می‌کردند یعنی بعد از اینکه برجام به سرانجام برسد.

برجام هم به سرانجام رسید و باز مردم منتظر ماندند تا تغییری در سفره خود احساس کنند و قول چنان رونق اقتصادی عملی شود اما باز وعده‌ها تمدید شد تا اینکه رئیس کل بانک مرکزی جمله معروف تقریبا هیچ را به کار برد اما باز عده‌ای همچنان از میوه‌های باغ برجام گفتند.

با فرا رسیدن فصل انتخابات دولت با کوله‌باری از وعده‌های محقق نشده روبرو بود و به همین خاطر بود که برای فرار از انتقاد منتقدین ایده یار پوششی روحانی مطرح شد تا در مناظرات به داد شیخ مذاکره برسند و از ریزش آراء شدید وی جلوگیری کنند.

اما این همه ماجرا نیست و گویا این طرح پایلوت مناظرات اکنون در استانها نیز قابل اجرا است و هر مدیر یک یارپوششی روحانی هستند.

در استان زنجان مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان که در سال ۹۲ رویای مدیرکلی را در ستاد روحانی در سرمی‌پروراند اکنون چهارسالی است بر این مسند تکیه زده و بعد از تحول عظیم در آموزش و پرورش استان زنجان!! طرح روشنگری انتخابات را نیز در دستور کار قرار داده است و از فرهنگیان می‌خواهد در بحث انتخابات روشنگری کنند، حال مشخص نیست منظورش از روشنگری برای همان شخصی است که تمجیدی سال ۹۲ در ستادش فعال بود یا برای کاندیدای اصلح؟

جواد رحمتی معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در ۱۳ اردیبهشت ماه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و روستای زنجان برخی از کاندیداها از جمله کاندیداهای ریاست جمهوری را به دروغ‌پردازی کرد.

وی در مورد وعده سه برابر شدن یارانه‌ها قشر پایین جامعه شدنی ندانست و با حمله به کاندیداهای ریاست جمهوری که این وعده را می‌دهند در قامت یک یار پوششی برای روحانی ظاهر شد.

درویش امیری خطاب به مسئولان استانی گفته بود که فرمانداران، بخشداران و مدیران شهرستانی باید به منزله نمایندگان ریاست جمهوری در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند و با سرکشی به تمامی نقاط و مناطق استان، در چارچوب قوانین به بیان دستاوردهای نظام و خدمات دولت بپردازند معاون عمرانی استاندار پا را فراتر گذاشت و به جای بیان عملکردهای دولت به تخریب کاندیدای رقیب و تجمید از دولت پرداخت.

رحمتی در حالی از وعده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری انتقاد می‌کند و آن را دروغ می‌داند که خود رئیس دولت یازدهم قول در سال ۹۲ تحول اقتصادی در ۱۰۰ روز را داده بود و از رونق اقتصادی می‌گفت که کسی نیازی به یارانه نقدی نداشته باشد.

وی حتی به شعار کاندیداها نیز رحم نکرد و درست مخاطبان را متوجه شخصی کرد که این شعار را می‌دهد، گویا جواد رحمتی نقش جهانگیری را حسابی پسندیده است. رحمتی در حالی سخنان تکراری برخی مسئولان در رابطه با دو راهی جنگ و صلح را مطرح می‌کند که مقام معظم رهبری بارها در این مورد تذکراتی را داده‌اند.

معاون عمرانی استانداری زنجان کانال  سخنان خود را از مباحث اقتصادی و عمرانی به سیاست‌خارجی تغییر داد و و خطاب به مخاطبان گفت: بدون کوچکترین خون‌ریزی به کجار رسیدیم؟ انگار آقای رحمتی هم فکر می‌کند برجام سابه جنگ را از سر کشور دور کرده است؟.

وی همچین اقدامات دولت گذشته را به گندکاری تشبیه کرد و خطاب به حاضرین از جمله دهیاران روستایی می‌گوید که این پیام را به مناطق خود ببرید که به صداقت کسانی حرف از وعده‌های دست نیافتنی می‌زنند.

رحمتی در پایان با وعده به دهیاران از قول رئیس جمهور گفت: لایحه‌ای در دولت در دست تدوین است که تا با ارائه به مجلس وضعیت استخدامی دهیاران بهبود و سر و سامان یابد، وی حتی درخواست می‌کند که این خبر در جایی درج نشود. این سخن رحمتی چه معنایی در این برهه می‌تواند داشته باشد جز جمع‌آوری رای. وی در حالی درخواست می‌کند که کاندیداها از قولهایی که امید نابه جا ایجاد می‌کند گلایه می‌کند که هنوز مشخص نیست این لایحه در مجلس تصویب شود یا نه؟

رحمتی که از کاندیداهای ریاست جمهوری می‌خواهد وعده‌ای که مشخص نیست عملی شود را ندهند در حالی که خود در قالب کاندیدای ریاست جمهوری وعده می‌دهد.

با این وضعیت در روزهای آینده شاهد یاران پوششی دیگر روحانی در استان زنجان خواهیم بود که ممکن است وعده‌هایی نیز به مردم بدهند.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر