logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۷۹۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

مقاوم سازی بیش از 5 هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان سال جاری در زنجان

مقاوم-سازی-بیش-از-5-هزار-واحد-مسکونی-روستایی-تا-پایان-سال-جاری-در-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از مقاوم سازی بیش از 5 هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان سال جاری در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه، جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، اظهار کرد: تا پایان سال جاری بیش از 5 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان از سوی این نهاد انقلابی مقاوم سازی می شود.

خواجه ای ادامه داد: 2 هزار واحد از این تعداد در قالب مسکن محرومین(تفاهم نامه بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری ) می باشد که برای ساخت هر واحد مسکونی 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کار مزد 5 درصد و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک های عامل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۹ درصد ابلاغ سهمیه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد شده است، افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 98 در استان زنجان به تعداد 3191واحد ابلاغ شده که از این تعداد 3164واحد معادل 99 درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح کشور 64درصد می باشد که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده، که میتوان گفت تاکنون 53درصد از این واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 49 هزار و 301 واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اندکه امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.

خواجه ای بیان کرد: تعداد روستاهای محدوده گسل 153 روستا با 18734 واحد مسکونی می باشد که از این تعداد 5921 واحد (معادل 33 درصد) مقاوم سازی شده است.

وی در پایان احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان را امری مهم و ضروری دانست که تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های ذی ربط است.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر